Detailed Information on Publication Record
2014
STUDENTI A VYSOKÉ ŠKOLY JAKO SOUČÁST ROZVOJE MĚSTA
ZVARA, Jan, Petr HUDEČEK and Petr ŠAŠINKABasic information
Original name
STUDENTI A VYSOKÉ ŠKOLY JAKO SOUČÁST ROZVOJE MĚSTA
Name (in English)
Students and universities as a part of city development
Authors
ZVARA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr HUDEČEK (203 Czech Republic) and Petr ŠAŠINKA (203 Czech Republic)
Edition
European Union Knowledge Economy Review, 2014, 1339-2786
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Earth magnetism, geodesy, geography
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14310/14:00075312
Organization unit
Faculty of Science
Keywords in English
Students universities development of the city Brno
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/4/2015 15:09, Ing. Andrea Mikešková
V originále
Význam vysokých škol a studentů hraje stále větší roli v rozvoji měst. Jejich dynamický vývoj a v současné době stoupající počet studentů klade nové nároky na městskou infrastrukturu, mobilitu a městské funkce. Tento článek chce poukázat na dopady přítomnosti studentů pro město a poukázat na nutnost strategické spolupráce představitelů města a vysokých škol. Představeny budou také různé výzkumné metody a výsledky dotazníkového šetření mezi studenty.
In English
There is a growing importance of universities and students as an actor in a development of the city. Their dynamic development places new demands on city infrastructure, mobility and functions due to steep growth of number of students. The submitted article aims to point out impacts of presence of students on development of Brno and to excuse necessity of inclusion of cooperation among city and universities into city strategic planning. Theoretical approaches to university environment will be presented in context of its impacts on urban development (models of involvement into local environment included). Focus is given on minor but the most visible impacts and interactions of simple presence of university students in Brno. A questionnaire was created for students aimed to describe mutual interactions between students and the city for mapping those impacts. The most interesting outputs of this questionnaire will be presented.