B 2013

Příručka pro fakultní cvičné učitele aneb Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1.stupně základní školy

FILOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Příručka pro fakultní cvičné učitele aneb Jak vést pedagogické praxe studentů učitelství 1.stupně základní školy

Autoři

FILOVÁ, Hana

Vydání

1. vyd. Brno, 92 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-6619-9

Štítky

Změněno: 10. 4. 2014 16:56, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Publikace je koncipována jako manuál pro fakultní cvičné učitele při vedení studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na pedagogických praxích. Její obsah odráží aktuální požadavky na praktickou přípravu studentů, které vyplývají ze stávajícího vzdělávacího programu oboru v kontextu jeho teoretické struktury, integruje obsah a cíle teoretických předmětů a jednotlivých praxí. Jsou v ní vymezeny konkrétní požadavky PdF MU v Brně na cvičné učitele při vedení pedagogických praxí v jednotlivých etapách pregraduální přípravy, ale i nezbytná teorie, z které studenti na ve studiu na fakultě při praxích vycházejí, aby mohli smysluplně rozvíjet své profesionální kompetence. Důležitou součástí příručky je komplexní přehled jednotlivých forem praxí s jejich specifickým zaměřením včetně doporučených způsobů hodnocení studentů a jejich výkonů. Poslední část práce tvoří stručný „slovníček pojmů“, které se v poslední době staly terminologicky významnými v učitelském diskursu.

Anglicky

This publication is conceived as a manual for faculty mentors during leading students of Primary Education on their teaching practice. The contain reflects the current requirements for students’ practical preparation arising from the current educational program in the context of itstheoretical structure. It also integrates contain and aims of theoretical subjects and individual practice. There are specified requirements at Faculty of Education, Masaryk University in Brno for faculty mentors during leading students’ teaching practice in all phases of pre-gradual preparation and the necessary theory, which students on their practice come from, for developing their professional competence. The important part of this publication is the review of the individual forms of practice with its specification including recommended ways of students’ evaluation and their performance. The last part is formed by the brief “Glossary of Terms” which has become quite important in teacher’s discourse of terminology.