D 2014

A Framework for Curriculum Management - The Use of Outcome-based Approach in Practice

KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ, Jiří HŘEBÍČEK, Jiří HOLČÍK, Ladislav DUŠEK et. al.

Základní údaje

Originální název

A Framework for Curriculum Management - The Use of Outcome-based Approach in Practice

Autoři

KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel SCHWARZ (203 Česká republika, domácí), Jiří HŘEBÍČEK (203 Česká republika, domácí), Jiří HOLČÍK (203 Česká republika, domácí) a Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Barcelona, Proceedings of the 6th International Conference on Computer Supported Education, od s. 473-478, 6 s. 2014

Nakladatel

SciTePress

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Španělsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14110/14:00075315

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-989-758-020-8

Klíčová slova anglicky

Curriculum Planning; Outcome-based Approach; Web-oriented Platform; Technology Mashups;

Štítky

Změněno: 24. 4. 2015 12:47, Soňa Böhmová

Anotace

V originále

The need for guaranteed and high-quality education involving predefined curricula covering a corresponding scope of input knowledge and skills required in subsequent practice has been gaining momentum. Universities compile their curricula so as to ensure that they cover all steps essential for the students to obtain employment later on. In the paper a brand new and original curriculum harmonization approach within tertiary education is described by adopting an outcome-based approach and applying modern information and communication technologies. We propose a model for curriculum management and show how the model was implemented into practice in a particular field of study by using complex weboriented platform. Its primary objective is to make all efforts expended by users more efficient, as regards to the creation, editing and control mechanisms in the form of deep content inspection.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0043, interní kód MU
Název: Interdisciplinární rozvoj studijního oboru matematická biologie (Akronym: Matematická biologie II)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Interdisciplinární rozvoj studijního oboru matematická biologie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání