BALÁTOVÁ, Kristýna. Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze. In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 77-98. ISBN 978-80-210-6688-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Název česky Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Název anglicky Attitudes and Values Of Adolescents with Behavioral Disorders as Barrriers of Inclusion
Autoři BALÁTOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. od s. 77-98, 22 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072966
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6688-5
Klíčová slova česky bariéry; dospívání; hodnoty; inkluze; integrace; patologie hodnot; poruchy chování; postoje; Rokeachův test hodnot
Klíčová slova anglicky Barriers; Adolescence; Values; Inclusion; Integration; Pathology of Values; Behavioral Disorders; Attitudes; Rokeach Values Test
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D., učo 84421. Změněno: 15. 5. 2014 14:06.
Anotace
Prezentovaný text se zabývá problematikou hodnot jedinců s poruchami chování v období dospívání (ve věku 10–19 let), v kontextu inkluze (resp. inkluzivního vzdělávání). Pojednává se zde o tom, jak se patologie hodnot, mohou stát bariérami ve vzdělávání u jedinců s poruchami chování. Dále jsou v textu analyzovány vybrané hodnoty (pomocí Rokeachova testu hodnot) v souboru dospívajících jedinců s poruchami chování. Získané výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch chování. Cílem výzkumu bylo zjistit a popsat, zda se vyskytují ve vybraných hodnotách rozdíly (mezi adolescenty s poruchami a bez poruch chování). Na základě uvedených zjištění jsou na závěr uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hodnot v praxi.
Anotace anglicky
The presented text deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders during adolescence (aged 10–19), in the context of inclusion (inclusive education). Specifically it deals, how the pathology of values can become barriers to learning for adolescents with behavioral diorders. In this text we analyzed the preferences of values (with Rokeach values hierarchy test) in the adolescents with behavioral disorders. These results were subsequently compared with adolescents without behavioral disorders. The aim was to identify and describe differencies in values of both samples. We also mentioned the possibility of using Rokeach values test in practice.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 21. 8. 2024 10:19