2013
Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
BALÁTOVÁ, KristýnaZákladní údaje
Originální název
Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Název česky
Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Název anglicky
Attitudes and Values Of Adolescents with Behavioral Disorders as Barrriers of Inclusion
Autoři
BALÁTOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. od s. 77-98, 22 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072966
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6688-5
Klíčová slova česky
bariéry; dospívání; hodnoty; inkluze; integrace; patologie hodnot; poruchy chování; postoje; Rokeachův test hodnot
Klíčová slova anglicky
Barriers; Adolescence; Values; Inclusion; Integration; Pathology of Values; Behavioral Disorders; Attitudes; Rokeach Values Test
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2014 14:06, PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
V originále
Prezentovaný text se zabývá problematikou hodnot jedinců s poruchami chování v období dospívání (ve věku 10–19 let), v kontextu inkluze (resp. inkluzivního vzdělávání). Pojednává se zde o tom, jak se patologie hodnot, mohou stát bariérami ve vzdělávání u jedinců s poruchami chování. Dále jsou v textu analyzovány vybrané hodnoty (pomocí Rokeachova testu hodnot) v souboru dospívajících jedinců s poruchami chování. Získané výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch chování. Cílem výzkumu bylo zjistit a popsat, zda se vyskytují ve vybraných hodnotách rozdíly (mezi adolescenty s poruchami a bez poruch chování). Na základě uvedených zjištění jsou na závěr uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hodnot v praxi.
Anglicky
The presented text deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders during adolescence (aged 10–19), in the context of inclusion (inclusive education). Specifically it deals, how the pathology of values can become barriers to learning for adolescents with behavioral diorders. In this text we analyzed the preferences of values (with Rokeach values hierarchy test) in the adolescents with behavioral disorders. These results were subsequently compared with adolescents without behavioral disorders. The aim was to identify and describe differencies in values of both samples. We also mentioned the possibility of using Rokeach values test in practice.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|