C 2013

Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze

BALÁTOVÁ, Kristýna

Základní údaje

Originální název

Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze

Název česky

Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze

Název anglicky

Attitudes and Values Of Adolescents with Behavioral Disorders as Barrriers of Inclusion

Autoři

BALÁTOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. od s. 77-98, 22 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072966

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6688-5

Klíčová slova česky

bariéry; dospívání; hodnoty; inkluze; integrace; patologie hodnot; poruchy chování; postoje; Rokeachův test hodnot

Klíčová slova anglicky

Barriers; Adolescence; Values; Inclusion; Integration; Pathology of Values; Behavioral Disorders; Attitudes; Rokeach Values Test

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2014 14:06, PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentovaný text se zabývá problematikou hodnot jedinců s poruchami chování v období dospívání (ve věku 10–19 let), v kontextu inkluze (resp. inkluzivního vzdělávání). Pojednává se zde o tom, jak se patologie hodnot, mohou stát bariérami ve vzdělávání u jedinců s poruchami chování. Dále jsou v textu analyzovány vybrané hodnoty (pomocí Rokeachova testu hodnot) v souboru dospívajících jedinců s poruchami chování. Získané výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch chování. Cílem výzkumu bylo zjistit a popsat, zda se vyskytují ve vybraných hodnotách rozdíly (mezi adolescenty s poruchami a bez poruch chování). Na základě uvedených zjištění jsou na závěr uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hodnot v praxi.

Anglicky

The presented text deals with the issue of the preferences of values in individuals with behavioral disorders during adolescence (aged 10–19), in the context of inclusion (inclusive education). Specifically it deals, how the pathology of values can become barriers to learning for adolescents with behavioral diorders. In this text we analyzed the preferences of values (with Rokeach values hierarchy test) in the adolescents with behavioral disorders. These results were subsequently compared with adolescents without behavioral disorders. The aim was to identify and describe differencies in values of both samples. We also mentioned the possibility of using Rokeach values test in practice.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty