SOCHOR, Pavel. Jedinec v procesu inkluze skrze výtvarnou tvorbu. In SLEPIČKOVÁ, L. a K. PANČOCHA. Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 99-117. ISBN 978-80-210-6688-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jedinec v procesu inkluze skrze výtvarnou tvorbu
Název česky Jedinec v procesu inkluze skrze výtvarnou tvorbu
Název anglicky Individual in the Process of Inclusion Through Art Activities
Autoři SOCHOR, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors. od s. 99-117, 19 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072967
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6688-5
Klíčová slova česky Umění; postižení; identita; artefakt; jinakost; Art brut; normalita; východiska školní inkluze; výtvarná tvorba žáků; mezioborový výzkum
Klíčová slova anglicky Art; disability; identity; artifact; Art brut; normality; fundamentals of school inclusion; art activities; interdisciplinary research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 23. 4. 2014 13:21.
Anotace
Kapitola se zabývá mezioborovým výzkumem role umění, výtvarné tvorby a speciálně pedagogické intervence ve vztahu k rozvoji jedince s postižením. Dynamika současného umění je založena na originalitě, individualitě a autenticitě tvorby, která má přinášet nové hodnoty. Uplatňování vzdělávacích inkluzivních principů a východisek lze zaznamenat rovněž v umělecké i mimoumělecké tvorbě. Výtvarná tvorba žáků tak vytváří ideální prostor pro rozvoj školní inkluze.
Anotace anglicky
The chapter deals with interdisciplinary research and focuses on the role of art and specialized educational interventions in relation to the development of persons with disabilities in relation to the majority society. The dynamics of contemporary art is based on originality, individuality and authenticity of creation, which bring new value. Similar applications of inclusive education principles can be observed also in the artistic and non-artistic creation. Art works of students in the field of art education support development of school inclusion.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 28. 6. 2024 03:30