M 2013

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II

NOVOTNÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II

Název česky

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II

Název anglicky

Motivation of Gifted Pupils and Students in Mathematics and Sciens

Autoři

NOVOTNÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Novotná, Jiřina (ed.).

Vydání

2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072979

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

nadání; tvořivost; motivace; algoritmus; matematika; přírodní vědy; enviromentální fyzika; využití ICT

Klíčová slova anglicky

gift; creativity; motivation; algorithm; mathematics; science; enviromental physics; using ICT

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2014 23:25, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Anotace

V originále

Pod pojmem motivace chápeme usměrnění našeho chování a jednání pro dosažení určitého cíle. Vyjadřuje souhrn všech skutečností – radost, zvídavost, pozitivní pocity a radostné očekávání, které podporují nebo tlumí jedince, aby něco konal, nebo nekonal. Motivace hraje v současné době, charakterizované nezájmem mladých lidí o matematiku a přírodní vědy důležitou roli a týká se všech žáků, zvláště však nadaných, neboť jestliže je nebudeme motivovat, nasměrují své nadání do jiné oblasti. Monografie obsahuje v převážné většině kapitoly, které vznikly v rámci řešení výzkumného záměru VZ MSM 00211622443 Speciální potřeby žáků v kontextu RVP pro základní vzdělávání, jehož hlavní řešitelkou je Prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Publikace je určena učitelům všech stupňů škol, řídícím pracovníkům ve školství a studentům učitelství matematiky a přírodovědných předmětů.

Anglicky

Motivation is the orientation of our behaviour to reach requested destination. It is the summary of such fundamental concepts as a joy, thirst of knowledge, positive feeling and cheerful expectation, which support individual person to do something or not. Motivation plays in present times characterised by lack of interest of young generation in mathematics and natural sciences very important role and concerns of all pupils, but primarily of gifted pupils. If we do not motivate them, they go all out to another branch. The monograph include mostly chapters which are the result of solving of the research plan Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE). The publication is meant for all teachers of all types of schools, senior executives in school system and also for university students studying mathematics and natural science.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání