2013
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
NOVOTNÁ, JiřinaZákladní údaje
Originální název
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
Název česky
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
Název anglicky
Motivation of Gifted Pupils and Students in Mathematics and Sciens
Autoři
NOVOTNÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Novotná, Jiřina (ed.).
Novotná, Jiřina (ed.).
Vydání
2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072979
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
nadání; tvořivost; motivace; algoritmus; matematika; přírodní vědy; enviromentální fyzika; využití ICT
Klíčová slova anglicky
gift; creativity; motivation; algorithm; mathematics; science; enviromental physics; using ICT
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2014 23:25, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.
V originále
Pod pojmem motivace chápeme usměrnění našeho chování a jednání pro dosažení určitého cíle. Vyjadřuje souhrn všech skutečností – radost, zvídavost, pozitivní pocity a radostné očekávání, které podporují nebo tlumí jedince, aby něco konal, nebo nekonal. Motivace hraje v současné době, charakterizované nezájmem mladých lidí o matematiku a přírodní vědy důležitou roli a týká se všech žáků, zvláště však nadaných, neboť jestliže je nebudeme motivovat, nasměrují své nadání do jiné oblasti. Monografie obsahuje v převážné většině kapitoly, které vznikly v rámci řešení výzkumného záměru VZ MSM 00211622443 Speciální potřeby žáků v kontextu RVP pro základní vzdělávání, jehož hlavní řešitelkou je Prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. Publikace je určena učitelům všech stupňů škol, řídícím pracovníkům ve školství a studentům učitelství matematiky a přírodovědných předmětů.
Anglicky
Motivation is the orientation of our behaviour to reach requested destination. It is the summary of such fundamental concepts as a joy, thirst of knowledge, positive feeling and cheerful expectation, which support individual person to do something or not. Motivation plays in present times characterised by lack of interest of young generation in mathematics and natural sciences very important role and concerns of all pupils, but primarily of gifted pupils. If we do not motivate them, they go all out to another branch. The monograph include mostly chapters which are the result of solving of the research plan Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE). The publication is meant for all teachers of all types of schools, senior executives in school system and also for university students studying mathematics and natural science.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|