2014
Současná škola – „dílna lidskosti“?
ČECH, Tomáš, Marta RYBIČKOVÁ a Petr NAJVARZákladní údaje
Originální název
Současná škola – „dílna lidskosti“?
Název česky
Současná škola – „dílna lidskosti“?
Název anglicky
Today's school - "Forging-place of humanity"?
Autoři
ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Marta RYBIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00075324
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
škola; učitel; vzdělávání; příprava učitelů; předškolní výchova; výzkum soudobé školy a vzdělávání; Jan Amos Komenský
Klíčová slova anglicky
The school; education; teacher education; preprimary education; research on schooling; research on teaching; Comenius
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 16:35, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
V originále
XXI. mezinárodní výroční konference České pedagogické společnosti s názvem Současná škola – „dílna lidskosti“? se konala ve dnech 27. a 28. března 2014 v Muzeu J. A. Komenského v Uherském Brodě. Konference byla připravena ve spolupráci České pedagogické společnosti a Pedagogické fakulty MU a byla věnována soudobým problémům výchovy a vzdělávání, a to mj. v kontextu odkazu J. A. Komenského pro současnou pedagogiku. Odborné práce byla soustředěna do čtyř sekcí - Didaktika magna aneb Umění umělého vyučování, Labyrint aneb Dítě v bludišti vztahů, Informatorium aneb Hrozí ztráta dětství? a Všenáprava aneb Osobnost učitele. V návaznosti na jednotlivé sekce odezněly rovněž hlavní referáty pozvaných odborníků. Vybrané odborné příspěvky budou po recenzním řízení zakomponovány do odborné tematické publikace.
Anglicky
21st Annual International Conference of the Czech Educational society "Today's school - "Forging-place of humanity"? took place in The Comenius Museum in Uherský Brod in Uherský Brod, Czech Republic on March 27-28, 2014. The conference, organised by the Czech Educational Society and Masaryk University's Faculty of Education, focused on current problems in teaching and education, the leitmotif being I. A. Comenius's legacy to educational sciences today. Papers were presented in four sections: 1) The Great Didactic or the Art of Teaching, 2) Labyrinth or The Child in the Maze of Contexts and Relationships, 3) Informatorium or Losing the Childhood? and 4) Improvement of All Things or the Teacher's Personality. The framework for all the presentations was set in three plenary lectures by invited distinguished guests. Selected papers will be subject to peer-review assessment and included in a publication of conference proceedings.