2015
Participation in Public and Social Media Interactions
DYNEL, Marta a Jan CHOVANECZákladní údaje
Originální název
Participation in Public and Social Media Interactions
Název česky
Participace a interakce ve veřejných a sociálních médiích
Autoři
DYNEL, Marta (616 Polsko) a Jan CHOVANEC (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Amsterdam, 285 s. Pragmatics and Beyond. New Series, 256, 2015
Nakladatel
John Benjamins
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00082010
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-90-272-5661-4
Klíčová slova česky
pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz
Klíčová slova anglicky
Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2016 10:11, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
This book deals with participation frameworks in modern social and public media. It brings together several cutting-edge research studies that offer exciting new insights into the nature and formats of interpersonal communication in diverse technology-mediated contexts. Some papers introduce new theoretical extensions to participation formats, while others present case studies in various discourse domains spanning public and private genres. Adopting the perspective of the pragmatics of interaction, these contributions discuss data ranging from public, mass-mediated and quasi-authentic texts, fully staged and scripted textual productions, to authentic, non-scripted private messages and comments, both of a permanent and ephemeral nature. The analyses include news interviews, online sports reporting, sitcoms, comedy shows, stand-up comedies, drama series, institutional and personal blogs, tweets, follow-up YouTube video commentaries, and Facebook status updates.
Česky
Tato publikace se zabývá participačními rámci v moderních mediích. Jednotlivé kapitoly knihy zahrnují výzkumné studie předních mezinárodních odborníků v oboru, kteří se zabývají interpersonální komunikací v různých moderních médiích. Autoři vycházejí z metodologie interakční pragmatiky. Ve svých příspěvcích se zabývají veřejnými médii, masmédii i sociálními sítěmi, tj. formami komunikace veřejné i soukromé a spontánní i předem připravené. Materiál k analýze autoři čerpají z televizních interview, internetového sportovního zpravodajství, sitcomů, komediálních i vážných seriálů, institucionálních i soukromých blogů, tweetů, videokomentářů na YouTube a statusových updatů na Facebooku.
Návaznosti
ROZV/24/FF/KAA3/2014, interní kód MU |
|