B 2015

Participation in Public and Social Media Interactions

DYNEL, Marta a Jan CHOVANEC

Základní údaje

Originální název

Participation in Public and Social Media Interactions

Název česky

Participace a interakce ve veřejných a sociálních médiích

Autoři

DYNEL, Marta (616 Polsko) a Jan CHOVANEC (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Amsterdam, 285 s. Pragmatics and Beyond. New Series, 256, 2015

Nakladatel

John Benjamins

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/15:00082010

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-90-272-5661-4

Klíčová slova česky

pragmatika; mediální studia; analýza diskurzu; participační rámce; Erving Goffman; sociální média; interakční pragmatika; mediální diskurz; YouTube; Twitter; online media; humor; sitcom; filmový a televizní diskurz

Klíčová slova anglicky

Pragmatics; linguistics; media studies; discourse analysis; participation framework; Erving Goffman; social media; interactional pragmatics; media discourse; YouTube; Twitter; online media; humour; sitcom; film discourse; telecinematic discourse

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 4. 2016 10:11, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

This book deals with participation frameworks in modern social and public media. It brings together several cutting-edge research studies that offer exciting new insights into the nature and formats of interpersonal communication in diverse technology-mediated contexts. Some papers introduce new theoretical extensions to participation formats, while others present case studies in various discourse domains spanning public and private genres. Adopting the perspective of the pragmatics of interaction, these contributions discuss data ranging from public, mass-mediated and quasi-authentic texts, fully staged and scripted textual productions, to authentic, non-scripted private messages and comments, both of a permanent and ephemeral nature. The analyses include news interviews, online sports reporting, sitcoms, comedy shows, stand-up comedies, drama series, institutional and personal blogs, tweets, follow-up YouTube video commentaries, and Facebook status updates.

Česky

Tato publikace se zabývá participačními rámci v moderních mediích. Jednotlivé kapitoly knihy zahrnují výzkumné studie předních mezinárodních odborníků v oboru, kteří se zabývají interpersonální komunikací v různých moderních médiích. Autoři vycházejí z metodologie interakční pragmatiky. Ve svých příspěvcích se zabývají veřejnými médii, masmédii i sociálními sítěmi, tj. formami komunikace veřejné i soukromé a spontánní i předem připravené. Materiál k analýze autoři čerpají z televizních interview, internetového sportovního zpravodajství, sitcomů, komediálních i vážných seriálů, institucionálních i soukromých blogů, tweetů, videokomentářů na YouTube a statusových updatů na Facebooku.

Návaznosti

ROZV/24/FF/KAA3/2014, interní kód MU
Název: Stimulace VaV výkonu Filozofické fakulty - Chovanec
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Stimulace VaV výkonu Filozofické fakulty - Chovanec