k 2014

Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu

CÍDLOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu

Autoři

Vydání

8. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

education, chemistry, skills, graphing skills, didactic test
Změněno: 25. 4. 2014 16:58, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Přednáška na konferenci.

Anglicky

Graphing skills belong to key components of scientific literacy nowadays. This complex of skills is influenced mainly by the appearance of the graph, experience and knowledge of the student and the context in which the graph is used. Therefore, graphing skills should be taught not only within mathematics but also in other subjects. Despite this, most of the research focuses on graphing skills at mathematics and much less attention has been devoted to working with graphs at science. Therefore our aim was to test the level of chosen graphing skills in chemical context with Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education and, at the same time, to capture the views of their teachers about working with graphs in teaching chemistry.