2014
Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu
CÍDLOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu
Autoři
Vydání
8. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
education, chemistry, skills, graphing skills, didactic test
Změněno: 25. 4. 2014 16:58, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Přednáška na konferenci.
Anglicky
Graphing skills belong to key components of scientific literacy nowadays. This complex of skills is influenced mainly by the appearance of the graph, experience and knowledge of the student and the context in which the graph is used. Therefore, graphing skills should be taught not only within mathematics but also in other subjects. Despite this, most of the research focuses on graphing skills at mathematics and much less attention has been devoted to working with graphs at science. Therefore our aim was to test the level of chosen graphing skills in chemical context with Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education and, at the same time, to capture the views of their teachers about working with graphs in teaching chemistry.