CÍDLOVÁ, Hana. Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu. In 8. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dovednosti práce žáků s grafy v chemickém kontextu
Autoři CÍDLOVÁ, Hana.
Vydání 8. didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky education, chemistry, skills, graphing skills, didactic test
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Změněno: 25. 4. 2014 16:58.
Anotace
Přednáška na konferenci.
Anotace anglicky
Graphing skills belong to key components of scientific literacy nowadays. This complex of skills is influenced mainly by the appearance of the graph, experience and knowledge of the student and the context in which the graph is used. Therefore, graphing skills should be taught not only within mathematics but also in other subjects. Despite this, most of the research focuses on graphing skills at mathematics and much less attention has been devoted to working with graphs at science. Therefore our aim was to test the level of chosen graphing skills in chemical context with Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education and, at the same time, to capture the views of their teachers about working with graphs in teaching chemistry.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:51