HORNÁČKOVÁ, Vladimíra, Zora SYSLOVÁ, Eva HERCÍKOVÁ a Eva HOLUBÁŘOVÁ. The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers. Online. In Bekirogullari, Z; Minas, MY. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013). Amsterdam: Elsevier, 2014, s. 853-860. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Název česky Úroveň reflektivních dovedností učitelů mateřských škol
Autoři HORNÁČKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant), Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva HERCÍKOVÁ (203 Česká republika) a Eva HOLUBÁŘOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Amsterdam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), od s. 853-860, 8 s. 2014.
Nakladatel Elsevier
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00088992
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242
UT WoS 000380881700108
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; mateřská škola; učitel; reflexe.
Klíčová slova anglicky Preschool education; kindergarten; teacher; reflection.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 1. 2017 07:55.
Anotace
The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation. Video-recordings of program in kindergartens were analysed using Videography program (Rimmele, 2002) with methodology of compliance with video-studies analyses rules (Najvar et al, 2011). Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future.
Anotace česky
Příspěvek upozorňuje na rezervy přípravného vzdělávání pro učitele mateřských škol v České republice, pokud jde o jejich reflexní dovednosti a hledá možnosti jejich vzdělávání v kontextu kurikulární reformy. Výzkum se zaměřil na kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru, a kvantitativní analýzu videonahrávek. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu Videograph (Rimmele, 2002), v souladu s metodikou videostudií (Najvar et al, 2011). Výzkumné metody monitorovaly problematiku přípravného vzdělávání a dovedností učitelů mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé interpretují výsledky své práce s cílem zlepšit je.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:26