D 2014

The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers

HORNÁČKOVÁ, Vladimíra, Zora SYSLOVÁ, Eva HERCÍKOVÁ a Eva HOLUBÁŘOVÁ

Základní údaje

Originální název

The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers

Název česky

Úroveň reflektivních dovedností učitelů mateřských škol

Autoři

HORNÁČKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant), Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva HERCÍKOVÁ (203 Česká republika) a Eva HOLUBÁŘOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Amsterdam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), od s. 853-860, 8 s. 2014

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00088992

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000380881700108

Klíčová slova česky

Předškolní vzdělávání; mateřská škola; učitel; reflexe.

Klíčová slova anglicky

Preschool education; kindergarten; teacher; reflection.

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2017 07:55, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation. Video-recordings of program in kindergartens were analysed using Videography program (Rimmele, 2002) with methodology of compliance with video-studies analyses rules (Najvar et al, 2011). Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future.

Česky

Příspěvek upozorňuje na rezervy přípravného vzdělávání pro učitele mateřských škol v České republice, pokud jde o jejich reflexní dovednosti a hledá možnosti jejich vzdělávání v kontextu kurikulární reformy. Výzkum se zaměřil na kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru, a kvantitativní analýzu videonahrávek. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu Videograph (Rimmele, 2002), v souladu s metodikou videostudií (Najvar et al, 2011). Výzkumné metody monitorovaly problematiku přípravného vzdělávání a dovedností učitelů mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé interpretují výsledky své práce s cílem zlepšit je.