2014
The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
HORNÁČKOVÁ, Vladimíra, Zora SYSLOVÁ, Eva HERCÍKOVÁ a Eva HOLUBÁŘOVÁZákladní údaje
Originální název
The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers
Název česky
Úroveň reflektivních dovedností učitelů mateřských škol
Autoři
HORNÁČKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant), Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva HERCÍKOVÁ (203 Česká republika) a Eva HOLUBÁŘOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Amsterdam, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013), od s. 853-860, 8 s. 2014
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00088992
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
UT WoS
000380881700108
Klíčová slova česky
Předškolní vzdělávání; mateřská škola; učitel; reflexe.
Klíčová slova anglicky
Preschool education; kindergarten; teacher; reflection.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 1. 2017 07:55, Dana Nesnídalová
V originále
The paper draws attentionto thereservesof initial trainingfor kindergarten teacher qualifications in the Czech Republic in terms of their reflective skills levels, to improve their education in the context of curricular reform. Research focused on qualitative investigation using a semi-structured interview, observation of video-studies and reflective conversation. Video-recordings of program in kindergartens were analysed using Videography program (Rimmele, 2002) with methodology of compliance with video-studies analyses rules (Najvar et al, 2011). Research methods monitored the issue of preparatory training and skills of kindergarten teachers to reflect the results of their activities.Part of the research survey is to identify teachers' understanding of their works results, how they interpret it, so to improve in the future.
Česky
Příspěvek upozorňuje na rezervy přípravného vzdělávání pro učitele mateřských škol v České republice, pokud jde o jejich reflexní dovednosti a hledá možnosti jejich vzdělávání v kontextu kurikulární reformy. Výzkum se zaměřil na kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaného rozhovoru, a kvantitativní analýzu videonahrávek. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu Videograph (Rimmele, 2002), v souladu s metodikou videostudií (Najvar et al, 2011). Výzkumné metody monitorovaly problematiku přípravného vzdělávání a dovedností učitelů mateřských škol. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé interpretují výsledky své práce s cílem zlepšit je.