2013
Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy
Název anglicky
Research in School Education: findings and challenges
Autoři
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Eliška DUNOWSKI, Hana FAJKUSOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jana CHLÁPKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Josef MAŇÁK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina ŠVANDOVÁ, Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ a Petra VYSTRČIL MARKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 112 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6689-2
Klíčová slova česky
pedagogický výzkum; výzkum výuky; kurikulum; přehledová studie; program SINUS
Klíčová slova anglicky
research in education; research on teaching; curriculum; review study; SINUS programme
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2014 11:19, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Sborník zahrnuje bilanční texty, jež vznikly v průběhu jednoho kalendářního roku v gesci Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. První text nahlíží z obecnější a historizující perspektivy na úlohu učitele ve společnosti. Druhý text shrnuje poslání a nejdůležitější aktivity Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU. Třetí a čtvrtý text představují přehledové studie věnované vybraným oblastem pedagogického výzkumu a v pátém textu je pozornost věnována německému projektu SINUS, který slouží jako ukázka dobré praxe etablování intervenčního programu, který na základě výzkumných zjištění podporuje učitele a školy při jejich snahách o zlepšování výuky.
Anglicky
The collection of papers includes a number of review texts that were put together by academics and students of the Institute for Research in School Education of Masaryk University's Faculty of Education. The first paper looks at the role of teachers in the society from a historical perspective. The following paper summarises the mission and realised activities of the Institute for Research in School Education. The third and fourth chapters present review studies that concentrate on selected areas of educational research (curriculum, school climate, teaching and learning etc.). In the fifth chapter, the project SINUS is introduced as an as example of good practice in establishing intervention programmes that use research findings to help teachers and schools improve teaching and learning.
Návaznosti
MUNI/B/0800/2012, interní kód MU |
|