TESAŘOVÁ, Pavlína. Reklama cílená na děti a její současné pojetí s důrazem na reklamu českou a německou. Motus in verbo. Banská Bystrica: Filozofická fakulta Mateje Bela v Banskej Bystrici, 2014, roč. 3, č. 1, s. 38-46. ISSN 1339-0392.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reklama cílená na děti a její současné pojetí s důrazem na reklamu českou a německou
Název anglicky Advertising targeted at children and current approach to it with emphasis on Czech and German examples
Autoři TESAŘOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Motus in verbo, Banská Bystrica, Filozofická fakulta Mateje Bela v Banskej Bystrici, 2014, 1339-0392.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00075400
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky advertising for childern; linguistic devices; German; Czech
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 2. 3. 2015 14:55.
Anotace
Článek se zabývá žánrem současné reklamy určené dětem na příkladu českém a německém. Postupně vymezuje cílovou skupinu věkově, mapuje preference jednotlivých věkových skupin z hlediska typu médií, kterými je reklama zprostředkována. Všímá si sociodemografických faktorů na pozadí marketingových strategií trhu. Dotýká se rovněž otázky etičnosti. Studie objasňuje, proč je právě tato cílová skupina atraktivní a mapuje systematicky za pomocí konkrétních příkladů zákonitosti reklamy cílené na děti z hlediska vizuálního, percepčního a především jazykového.
Anotace anglicky
The article deals with the genre of contemporary advertising targeting children. It uses examples from the Czech Republic and Germany, defines the target audience by age and presents preferences of respective age groups with respect to the type of media used for advertising. The article also pays attention to the sociodemographic factors in the background of marketing strategies. Ethical issues are also mentioned. The study sheds light on the reasons why a certain target group is attractive and with the aid of examples it exposes the principles of advertising targeting children from the visual, perceptional and linguistic point of view.
VytisknoutZobrazeno: 8. 8. 2024 22:58