2014
Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance
BYDŽOVSKÁ, Hana, Tomáš OBŠÍVAČ a Michal BRANDEJSZákladní údaje
Originální název
Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance
Autoři
BYDŽOVSKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí), Tomáš OBŠÍVAČ (203 Česká republika, domácí) a Michal BRANDEJS (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Portugal, Proceedings of the 16th International Conference on Enterprise Information Systems - ICEIS 2014, od s. 156-161, 6 s. 2014
Nakladatel
2014 SCITEPRESS – Science and Technology Publications
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00075421
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-989-758-029-1
Klíčová slova anglicky
Information Privacy; Social Translucence; Educational Information System; Student Performance
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2018 10:50, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Maintaining people's privacy should be the top priority not only in the context of Information Systems (IS) design. Sometimes, however, certain level of privacy can be traded for a gain in another IS quality or aspect. We present a real world example of IS with user maintained level of privacy and an evidence of its usage, correlated with users' performance. Recent students' and applicants' privacy settings in an educational IS were examined. According to our findings, a part of students voluntarily disclose their presence in the courses enrolled and on the examination dates registered. Surprisingly, the study results of the disclosed students are worse then the results of undisclosed ones. In the correspondence with our thesis, disclosed applicants have better entrance exam results.
Návaznosti
LG13010, projekt VaV |
|