D 2014

Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance

BYDŽOVSKÁ, Hana, Tomáš OBŠÍVAČ a Michal BRANDEJS

Základní údaje

Originální název

Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance

Autoři

BYDŽOVSKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí), Tomáš OBŠÍVAČ (203 Česká republika, domácí) a Michal BRANDEJS (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Portugal, Proceedings of the 16th International Conference on Enterprise Information Systems - ICEIS 2014, od s. 156-161, 6 s. 2014

Nakladatel

2014 SCITEPRESS – Science and Technology Publications

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14330/14:00075421

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-989-758-029-1

Klíčová slova anglicky

Information Privacy; Social Translucence; Educational Information System; Student Performance

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2018 10:50, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

Maintaining people's privacy should be the top priority not only in the context of Information Systems (IS) design. Sometimes, however, certain level of privacy can be traded for a gain in another IS quality or aspect. We present a real world example of IS with user maintained level of privacy and an evidence of its usage, correlated with users' performance. Recent students' and applicants' privacy settings in an educational IS were examined. According to our findings, a part of students voluntarily disclose their presence in the courses enrolled and on the examination dates registered. Surprisingly, the study results of the disclosed students are worse then the results of undisclosed ones. In the correspondence with our thesis, disclosed applicants have better entrance exam results.

Návaznosti

LG13010, projekt VaV
Název: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (Akronym: ERCIM-CZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics