BYDŽOVSKÁ, Hana, Tomáš OBŠÍVAČ a Michal BRANDEJS. Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance. In Slimane Hammoudi, Leszek Maciaszek and José Cordeiro. Proceedings of the 16th International Conference on Enterprise Information Systems - ICEIS 2014. Portugal: 2014 SCITEPRESS – Science and Technology Publications, 2014, s. 156-161. ISBN 978-989-758-029-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5220/0004972101560161.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do Desperate Students Trade Their Privacy for a Hope? An Evidence of the Privacy Settings Influence on the User Performance
Autoři BYDŽOVSKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí), Tomáš OBŠÍVAČ (203 Česká republika, domácí) a Michal BRANDEJS (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Portugal, Proceedings of the 16th International Conference on Enterprise Information Systems - ICEIS 2014, od s. 156-161, 6 s. 2014.
Nakladatel 2014 SCITEPRESS – Science and Technology Publications
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14330/14:00075421
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-989-758-029-1
Doi http://dx.doi.org/10.5220/0004972101560161
Klíčová slova anglicky Information Privacy; Social Translucence; Educational Information System; Student Performance
Štítky firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 27. 2. 2018 10:50.
Anotace
Maintaining people's privacy should be the top priority not only in the context of Information Systems (IS) design. Sometimes, however, certain level of privacy can be traded for a gain in another IS quality or aspect. We present a real world example of IS with user maintained level of privacy and an evidence of its usage, correlated with users' performance. Recent students' and applicants' privacy settings in an educational IS were examined. According to our findings, a part of students voluntarily disclose their presence in the courses enrolled and on the examination dates registered. Surprisingly, the study results of the disclosed students are worse then the results of undisclosed ones. In the correspondence with our thesis, disclosed applicants have better entrance exam results.
Návaznosti
LG13010, projekt VaVNázev: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (Akronym: ERCIM-CZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 15:48