p 2014

Knihovníci, nebojte se kurikula! aneb Tajemství školních vzdělávacích programů

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Knihovníci, nebojte se kurikula! aneb Tajemství školních vzdělávacích programů

Název anglicky

Librarians, do not worry curriculum! or The Secret of school educational programs

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Seminář Informační vzdělávání uživatelů Sdružení knihoven ČR, Havířov, 23.-24. dubna 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00075504

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

kurikulární dokument; školní vzdělávací program; rámcové vzdělávací programy; informační vzdělávání; knihovna

Klíčová slova anglicky

curriculum document; school educational program; framework educational programs; information literacy; library

Štítky

Změněno: 1. 3. 2018 10:51, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Přednáška reflektuje autorčiny výzkumné aktivity v oblasti informačního vzdělávání a učících knihovníků. Rámcový a školní vzdělávací program - to jsou dva klíčové dokumenty, s nimiž pracují ředitelé škol i učitelé při přípravě vzdělávacího obsahu. ŠVP rozhoduje o směřování školy z hlediska skladby a priorit témat vzdělávacích oblastí. Protože do vzdělávacího prostředí stále více vstupují také knihovníci, je velmi potřebné, aby se školními vzdělávacími programy byli obeznámeni a uměli s nimi pracovat při přípravě lekcí informačního vzdělávání.

Anglicky

The lecture reflects the authors of research activities in the field of information education and learning librarians. Framework and school educational program - these are the two key documents they work with school principals and teachers in the preparation of educational content. SEP decide on the direction of the school in terms of composition and priority areas of educational topics. Because the educational environment increasingly entering the library staff is very necessary to make the school curriculum are knowledgeable and know how to work with them in preparing lessons with information.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MU
Název: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Akronym: CEINVE)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání