B 2014

Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům

JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům

Název anglicky

School education: from contexts to results

Vydání

Brno, 263 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6823-0

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014

Klíčová slova česky

podmínky; kurikulum; aktéři; procesy; výsledky

Klíčová slova anglicky

contexts; curriculum; participants; processes; results

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2015 16:32, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

V knize jsou rozpracovány teoretické rámce a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum v různých oblastech školního vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy a výsledky. V jednotlivých kapitolách jsou řešena témata jako inkluze ve vzdělávání, klima třídy, kvalita učebnic, komparativní výzkum kurikulárních dokumentů, motivace v procesu autoregulace učení, rozvíjení kompetence k učení, prekoncepty a miskoncepty žáků, postoje učitelů k environmentální problematice a další.

Anglicky

The book introduces theoretical background and research instruments for research into various areas of school education: contexts, curriculum, participants, processes and results. Individual chapters discuss topics such as inclusive education, classroom climate, quality of textbooks, comparative research of curricular documents, motivation in the process of self-regulated learning, developing of learning to learn, pupils’ preconceptions and misconceptions, teachers’ attitudes towards environmental issues etc.

Návaznosti

MUNI/A/0706/2012, interní kód MU
Název: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Akronym: SKOLA 2013)
Investor: Masarykova univerzita, Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty