2014
Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
JANÍK, Tomáš a Karolína PEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
Název anglicky
School education: from contexts to results
Autoři
Vydání
Brno, 263 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6823-0
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014
Klíčová slova česky
podmínky; kurikulum; aktéři; procesy; výsledky
Klíčová slova anglicky
contexts; curriculum; participants; processes; results
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2015 16:32, Mgr. Jana Dykastová
V originále
V knize jsou rozpracovány teoretické rámce a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum v různých oblastech školního vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy a výsledky. V jednotlivých kapitolách jsou řešena témata jako inkluze ve vzdělávání, klima třídy, kvalita učebnic, komparativní výzkum kurikulárních dokumentů, motivace v procesu autoregulace učení, rozvíjení kompetence k učení, prekoncepty a miskoncepty žáků, postoje učitelů k environmentální problematice a další.
Anglicky
The book introduces theoretical background and research instruments for research into various areas of school education: contexts, curriculum, participants, processes and results. Individual chapters discuss topics such as inclusive education, classroom climate, quality of textbooks, comparative research of curricular documents, motivation in the process of self-regulated learning, developing of learning to learn, pupils’ preconceptions and misconceptions, teachers’ attitudes towards environmental issues etc.
Návaznosti
MUNI/A/0706/2012, interní kód MU |
|