NEJEZCHLEB, Kamil a Zuzana HAJNÁ. Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod. Antitrust revue soutěžního práva. Česká republika: Sdružení KAIROS, 2014, roč. 2014, č. 1, s. 5-18. ISSN 1805-2428.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod
Název česky Stanovení relevantního trhu pomocí kvantitativních metod
Název anglicky Relevant market definition by quantitative methods
Autoři NEJEZCHLEB, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí) a Zuzana HAJNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Antitrust revue soutěžního práva, Česká republika, Sdružení KAIROS, 2014, 1805-2428.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50500 5.5 Law
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14220/14:00075547
Organizační jednotka Právnická fakulta
Klíčová slova česky relevantní trh; SSNIP test; kvantitativní metody; analýza kritické ztráty; korelační analýza; analýza stacionarity a kointegrace;
Klíčová slova anglicky relevant market; SSNIP test; quantitative methods; critical loss analysis; correlation analysis; stationarity analyis and cointegration
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 8. 4. 2015 09:54.
Anotace
Tento článek si klade za cíl přiblížit čtenáři praktickou aplikaci tzv. více ekonomického přístupu v antimonopolním právu do vymezování relevantního trhu v soutěžních případech, zejména se snaží poukázat na úvahy a předpoklady, na nichž stojí jednotlivé běžně užívané kvantitativní testy sloužící k vymezení relevantního trhu. Aby bylo možné dostát stanovenému cíli, je potřeba tento příspěvek schematizovat a nejprve popsat co se relevantním trhem rozumí, nastínit základní východiska, ze kterých koncept relevantního trhu v pojetí soudobého soutěžního práva vychází, rozebrat jakým způsobem jsou soutěžitelé na trhu ve svém jednání omezeni, a konečně na takto popsaném základě vysvětlit jednotlivé metody a přístupy sloužící k vymezení relevantního trhu. Vedle stručného popisu jednotlivých kvantitativních metod pro stanovení relevantního trhu jsou uvedeny také příklady jejich použití v evropské a americké praxi soutěžních institucí, případně v následném soudním přezkumu. Na závěr je věnován prostor aplikaci kvantitativních metod při vymezování relevantního trhu českým Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a je zhodnocena první česká zkušenost se soudním přezkumem použití kvantitativních metod pro vymezení relevantního trhu v rozhodnutí Úřadu.
Anotace anglicky
This paper focuses on explaining practical application of so called more economic approach to competition law regarding relevant market definition, especially it tries to describe and underline principles on which various commonly used quantitative test for relavant market definition are based.
Návaznosti
MUNI/A/0870/2012, interní kód MUNázev: Možnosti a omezení ekonomické analýzy v soutěžním právu (Akronym: MOEASP)
Investor: Masarykova univerzita, Možnosti a omezení ekonomické analýzy v soutěžním právu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 14:07