C 2013

Podpora sociální inkluze jedinců se symptomatickou poruchou řeči ve věku mladší dospělosti

KOPEČNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Podpora sociální inkluze jedinců se symptomatickou poruchou řeči ve věku mladší dospělosti

Název anglicky

Promoting Social Inclusion of Individuals with Symptomatic Speech Disorder in the Younger Adult Age

Autoři

KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Olomouc, Možnosti a limity výzkumu ve speciální pedagogice, od s. 19-30, 12 s. 2013

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00075555

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-3930-3

UT WoS

000350075300003

Klíčová slova česky

inkluze; symptom; komunikační schopnost; sociální služby; logopedická intervence

Klíčová slova anglicky

inclusion; symptom; communication skills; social services; speech therapy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 3. 2019 09:33, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá problematikou symptomatických poruch řeči, jakožto kategorií narušené komunikační schopnosti, vyskytující se u jedinců s mentálním a kombinovaným postižením. Studie je zaměřena na oblast poskytování logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb v České republice osobám ve věku mladší dospělosti a analyzuje podporu jejich sociální inkluze realizovanou v rámci posilování komunikačních schopností uživatelů domovů pro osoby se zdravotním postižením. Prostřednictvím dat získaných z uskutečněného kvantitativně orientovaného anonymního dotazníkového šetření s návaznými kvalitativními prvky jsou představeny dílčí výsledky dvouetapové studie zabývající se stavem logopedické intervence v domovech pro osoby se zdravotním postižením a přístupem vedoucích pracovníků zařízení k uplatňování speciálně pedagogické podpory v kontextu rozvoje komunikačních schopností a dovedností uživatelů zařízení.

Anglicky

The chapter deals with symptomatic speech disorders as a category of communication disorders occurring in individuals with mental and combined disabilities. The study is focused on the speech intervention in social services in the Czech Republic, persons aged younger adulthood and analyzes support their social inclusion realized in strengthening communication skills of users homes for persons with disabilities. Through data obtained from the effected quantitatively oriented anonymous survey with related qualitative elements are presented partial results of two-stage studies of the state of speech therapy in homes for persons with disabilities and of approach of institution managers to implement special education support in the context of the development of communication skills of users.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání