ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 158 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 25. ISBN 978-80-210-6825-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6825-2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: videostudie
Název anglicky Opportunities to develop language skills in Czech lower-secondary classes: A video study
Autoři ŠEBESTOVÁ, Simona.
Vydání Brno, 158 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 25, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6825-4
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-6825-2014
Klíčová slova česky anglický jazyk;cílový jazyk;kategoriální systém;komunikační kompetence;komunikační přístup;mateřský jazyk;příležitosti k učení;řečové dovednosti;videostudie;vyučování a učení
Klíčová slova anglicky communicative approach;communicative competence;English;language skills;mother tongue;opportunity to learn;system of categories;target language;teaching and learning;video study
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Bibliografie 156 záznamů
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 2. 2015 16:30.
Anotace
Publikace pojednává o procesech vyučování a učení ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy z hlediska příležitostí k rozvíjení řečových dovedností. V první části publikace je představen základní přehled vývojových trendů v pojetí a cílech cizojazyčného vzdělávání v mezinárodním i domácím kontextu, příležitosti k učení a řečové dovednosti jako teoretická východiska výzkumu a současný stav poznání zkoumané problematiky u nás a v zahraničí. Těžištěm publikace je výzkum realizovaný prostřednictvím videostudie s cílem zjistit, v jaké míře nabízí výuka anglického jazyka příležitosti k rozvíjení řečových dovedností poslechu, mluvení, čtení a psaní. Je představen proces vytváření výzkumného nástroje kategoriálního systému a postup kvantitativní a výběrové kvalitativní analýzy pořízených videozáznamů. Výzkumná zjištění přinášejí odpovědi na otázky týkající se příležitostí k rozvíjení řečových dovedností a míry jejich integrace a využití cílového a mateřského jazyka ve výuce.
Anotace anglicky
The book deals with the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. The focus of the study is on the opportunities for the development of language skills. The first part of the book presents the general trends and contemporary approaches to English education from both the national and the international point of view, opportunities to learn and language skills as the theoretical concepts and the state of art within the Czech and international context. In the second part of the book the focus is put on the research study which is a part of the IRSE Video Study employing a video-based methodology. The aim is to find to what extent the English classes offer opportunities to develop language skills listening, speaking, reading and writing. A research instrument – a system of categories and its development is described as well as the quantitative and the selective qualitative analyses. The research findings answer the questions about the opportunities to develop language skills and the extent of their integration and the proportion of communication in the target language and the mother tongue in English classes.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 17:01