2014
The Influence of Social Data on Student Success Prediction
BYDŽOVSKÁ, Hana a Lubomír POPELÍNSKÝZákladní údaje
Originální název
The Influence of Social Data on Student Success Prediction
Autoři
BYDŽOVSKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Portugal, Proceedings of the 18th International Database Engineering & Applications Symposium - IDEAS 2014, od s. 374-375, 2 s. 2014
Nakladatel
BytePress
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00075611
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-2627-8
Klíčová slova anglicky
Social Network Analysis; Educational Data Mining; Prediction; Information System
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 10. 2014 08:50, RNDr. Hana Bydžovská, Ph.D.
Anotace
V originále
Learning analytics is concerned with collecting, analyzing, and understanding data obtained from students. In this paper, we introduce methods based on data mining and social network analysis to predict a student success. We also focus on identification of different types of data that can be obtained from university information systems. We discuss their influence on the prediction accuracy. We confirm that data about student social behaviour improve accuracy successfully by 3% for one third of the 62 investigated courses.
Návaznosti
LA09016, projekt VaV |
|