D 2014

The Influence of Social Data on Student Success Prediction

BYDŽOVSKÁ, Hana a Lubomír POPELÍNSKÝ

Základní údaje

Originální název

The Influence of Social Data on Student Success Prediction

Autoři

BYDŽOVSKÁ, Hana (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Portugal, Proceedings of the 18th International Database Engineering & Applications Symposium - IDEAS 2014, od s. 374-375, 2 s. 2014

Nakladatel

BytePress

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14330/14:00075611

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-4503-2627-8

Klíčová slova anglicky

Social Network Analysis; Educational Data Mining; Prediction; Information System

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 10. 2014 08:50, RNDr. Hana Bydžovská, Ph.D.

Anotace

V originále

Learning analytics is concerned with collecting, analyzing, and understanding data obtained from students. In this paper, we introduce methods based on data mining and social network analysis to predict a student success. We also focus on identification of different types of data that can be obtained from university information systems. We discuss their influence on the prediction accuracy. We confirm that data about student social behaviour improve accuracy successfully by 3% for one third of the 62 investigated courses.

Návaznosti

LA09016, projekt VaV
Název: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM) (Akronym: ERCIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics