VOJTOVÁ, Věra. Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy. Prevence. Praha: Život bez závislostí o.s., 2014, roč. 11/2014, č. 5, s. 16-18. ISSN 1214-8717.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy
Název česky Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy
Název anglicky Early Intervention as the prevention of residential care
Autoři VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Prevence, Praha, Život bez závislostí o.s. 2014, 1214-8717.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00075624
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Porucha chování, problémy v chování, dítě v riziku, vylučování, úspěch v učení, inkluzivní vzdělávání, žák, dítě, podpora, intervence, ústavní/ochranná výchova, socializace, výzkum
Klíčová slova anglicky Behavior disorder; disadvantage; at-risk children; drop out; learning achievements; inclusive education; pupil; support; intervention; residential care; research.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 27. 3. 2015 08:49.
Anotace
Včasná reakce pedagogů na problémy v chování žáků může zabránit jejich rozvoji do formy poruchy chování. Školní prostředí je vhodným intervenčním prostorem, poskytuje nejen sociální, ale i aktivizační procesy, oblasti a faktory. V příspěvku prezentujeme cesty informované intervence s využitím jednoduchého nástroje, který mapuje rizikové oblasti školního života a vymezuje žáky ohrožené rizikem problémů v chování. Nástroj jsme ověřili a standardizovali v dlouhodobém výzkumu. S jeho přispěním může škola informovanou intervencí posilovat pozitivní postoje žáků v riziku k učení a zabránit jejich nezájmu o školu a záškoláctví, následnému rozvoji poruchy chování a ústavní výchově.
Anotace anglicky
In the chapter we introduce the tool for early intervention of behavioral diorders in school. It could be used for prevention of residential care placement.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 13:27