J 2014

Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy

VOJTOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy

Název česky

Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy

Název anglicky

Early Intervention as the prevention of residential care

Autoři

VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Prevence, Praha, Život bez závislostí o.s. 2014, 1214-8717

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075624

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Porucha chování, problémy v chování, dítě v riziku, vylučování, úspěch v učení, inkluzivní vzdělávání, žák, dítě, podpora, intervence, ústavní/ochranná výchova, socializace, výzkum

Klíčová slova anglicky

Behavior disorder; disadvantage; at-risk children; drop out; learning achievements; inclusive education; pupil; support; intervention; residential care; research.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2015 08:49, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.

Anotace

V originále

Včasná reakce pedagogů na problémy v chování žáků může zabránit jejich rozvoji do formy poruchy chování. Školní prostředí je vhodným intervenčním prostorem, poskytuje nejen sociální, ale i aktivizační procesy, oblasti a faktory. V příspěvku prezentujeme cesty informované intervence s využitím jednoduchého nástroje, který mapuje rizikové oblasti školního života a vymezuje žáky ohrožené rizikem problémů v chování. Nástroj jsme ověřili a standardizovali v dlouhodobém výzkumu. S jeho přispěním může škola informovanou intervencí posilovat pozitivní postoje žáků v riziku k učení a zabránit jejich nezájmu o školu a záškoláctví, následnému rozvoji poruchy chování a ústavní výchově.

Anglicky

In the chapter we introduce the tool for early intervention of behavioral diorders in school. It could be used for prevention of residential care placement.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání