KYLOUŠKOVÁ, Hana. Jak na gramatiku ve výuce cizích jazyků. In Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě – EDUCOLAND. Brno, 2014, 11 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak na gramatiku ve výuce cizích jazyků
Název anglicky How to grammar in foreign language teaching
Autoři KYLOUŠKOVÁ, Hana.
Vydání Brno, Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě – EDUCOLAND, 11 s. 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky cizí jazyk; výuka gramatiky; příklady
Klíčová slova anglicky foreign language; teaching grammar; examples
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D., učo 1065. Změněno: 9. 3. 2015 07:40.
Anotace
Každý, kdo už umí jeden cizí jazyk jazyk, se naučí snáze další. Vše spočívá ve schopnostech učitele žáky správně motivovat, ukázat jim cíl a využitelnost jazykových dovedností a především je vést k tomu, aby se pozorováním, srovnáváním, kombinováním, tříděním a zařazováním sami dopracovávali k základům jazyka.
Anotace anglicky
The article describes the alternative methods of teaching grammar in foreign language courses. One of them is the so-called grammatical conceptualization, which can also be called grammar through active discovery approach to understanding how the language works. It differs from the deductive grammar in the sense that there are no existing rules to find. This grammar is cognitive because it uses the reflection of the learner. This reflection is done through a corpus containing sufficient grammatical occurrences that is analyzed together with the teacher (micro-dialogue, micro text).
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MUNázev: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Akronym: EDUCOLAND)
Investor: Jihomoravský kraj, Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 21:34