k 2014

Pozitivní psychologie, pozitivní edukace – přínos pro vzdělávání ve školách

ŽALOUDÍKOVÁ, Iva

Základní údaje

Originální název

Pozitivní psychologie, pozitivní edukace – přínos pro vzdělávání ve školách

Název česky

Pozitivní psychologie, pozitivní edukace – přínos pro vzdělávání ve školách

Autoři

ŽALOUDÍKOVÁ, Iva

Vydání

konference Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

pozitivní psychologie; pozitivní edukace;silné stránky žáka; pozitivní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

positive psychology; positive education; pupil´s strengths; positive schooling
Změněno: 13. 6. 2014 12:08, PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Pozitivní psychologie je nový směr v psychologii, který se zaměřuje na podporu pozitivních stránek jedince se záměrem ovlivnit jeho individuální výkon, chování a zdraví. Byla založena v r. 2000 profesorem Martinem Seligmanem, ředitelem Centra pozitivní psychologie na Pensylvánské univerzitě ve Philadelphii. Pozitivní edukace je způsob, jak využít pozitivní psychologii v praxi, ve škole. Je to speciální přístup, který zdůrazňuje individuální silné stránky jedince a motivaci, která podporuje učení. Učitelé pomáhají studentům najít jejich silné stránky a stanovit si osobní a učební cíle tak, aby zlepšili svůj výkon. Pozitivní edukace může zlepšit učební výsledky. Nový školní program pozitivní edukace vytvořený M. Seligmanem již byl implementován několika školami v Austrálii, Číně, USA a Velké Británii. Studie založená na důkazech sleduje, jak se vlivem programu mění postoje a osobní pohoda studentů. Pozitivní edukace hraje bazální roli v prevenci snižování úzkosti a stresu ve školním prostředí a zaměřuje se na zlepšení individuálních výkonů ve škole, sociální a emoční aspekty učení.

Anglicky

Positive psychology is a new strand of psychology which focuses on promoting positive personal strengths, emotions to affect personal performance, behaviour and health. It was founded by Dr. Martin Seligman, director of the Positive Psychology Center at the University of Pennsylvania in 2000. Positive education is a way how to applied positive psychology in schools. It is a special approach to education that emphasis of individual strengths and personal motivation to promote individual learning process. Teachers help students to identify their strengths and set academic and personal goals to improve their levels of well-being and performance. Positive education can improve academic results. Several school in Australia, China, United States and United Kingdom implemented new school program of positive education developed by M. Seligman. They conduct evidence-based studies of how their students’ attitudes and overall well-being changes as a result of the program. Positive education can play a crucial preventative role in reducing anxiety and stress within the school environment and emphasis the improvemnet of personal school results, social end emotional aspects of learning.