ABAFFY, Michal, Tomáš BRÁZDIL, Vojtěch ŘEHÁK, Branislav BOŠANSKÝ, Antonín KUČERA a Jan KRČÁL. Solving adversarial patrolling games with bounded error: (extended abstract). In Alessio Lomuscio, Paul Scerri, Ana Bazzan, and Michael Huhns. Proceedings of the 13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS'14). Richland, SC, USA: International Foundation for Autonomous Agents and Multiagent Systems (IFAAMAS), 2014, s. 1617-1618. ISBN 978-1-4503-2738-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Solving adversarial patrolling games with bounded error: (extended abstract)
Autoři ABAFFY, Michal (703 Slovensko, domácí), Tomáš BRÁZDIL (203 Česká republika, domácí), Vojtěch ŘEHÁK (203 Česká republika, garant, domácí), Branislav BOŠANSKÝ (203 Česká republika), Antonín KUČERA (203 Česká republika, domácí) a Jan KRČÁL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Richland, SC, USA, Proceedings of the 13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS'14), od s. 1617-1618, 2 s. 2014.
Nakladatel International Foundation for Autonomous Agents and Multiagent Systems (IFAAMAS)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14330/14:00073686
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4503-2738-1
Klíčová slova česky patrolovací hry; stochastické hry; epsilon-optimální strategie
Klíčová slova anglicky patrolling games; stochastic games; epsilon-optimal strategy
Štítky formela-conference
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Vojtěch Řehák, Ph.D., učo 3721. Změněno: 13. 6. 2014 16:04.
Anotace
Patrolling games are partially observable games played by two players, the defender and the attacker. The defender aims for detecting intrusions into vulnerable targets by following randomized routes among them, the attacker strives to maximize the probability of a successful (undetected) intrusion. We show how to translate patrolling games into turn-based perfect information stochastic games with safety objectives so that optimal strategies in the perfect information games can be transferred back to patrolling games. We design, to the best of our knowledge, the best algorithm which can compute an epsilon-optimal strategy for the defender among all (history-dependent) strategies.
Anotace česky
Patrolovací hry jsou hry dvou hráčů, kde jen jeden hráč má kompletní informaci o hře. Hráči jsou obránce a útočník. Obránce se snaží detekovat útok na zranitelný cíl tím, že mezi nimi prochází randomizovanou strategií. Útočník se snaží maximalizovat pravděpodobnost úspěšného (nezjištěných) vniknutí. Ukazujeme, jak převést patrolovací hry na tahové stochastické hry s úplnou informací tak, aby optimální strategie byly vzájemně převoditelné. Dále představujeme algoritmus pro výpočet strategie, která je epsilon-optimální ze všech strategií, které berou v potaz historii.
Návaznosti
GAP202/10/1469, projekt VaVNázev: Formální metody pro analýzu a verifikaci komplexních systémů
Investor: Grantová agentura ČR, Formální metody pro analýzu a verifikaci komplexních systémů
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 14:58