2014
Solving adversarial patrolling games with bounded error: (extended abstract)
ABAFFY, Michal, Tomáš BRÁZDIL, Vojtěch ŘEHÁK, Branislav BOŠANSKÝ, Antonín KUČERA et. al.Základní údaje
Originální název
Solving adversarial patrolling games with bounded error: (extended abstract)
Autoři
ABAFFY, Michal (703 Slovensko, domácí), Tomáš BRÁZDIL (203 Česká republika, domácí), Vojtěch ŘEHÁK (203 Česká republika, garant, domácí), Branislav BOŠANSKÝ (203 Česká republika), Antonín KUČERA (203 Česká republika, domácí) a Jan KRČÁL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Richland, SC, USA, Proceedings of the 13th International Conference on Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS'14), od s. 1617-1618, 2 s. 2014
Nakladatel
International Foundation for Autonomous Agents and Multiagent Systems (IFAAMAS)
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00073686
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-2738-1
Klíčová slova česky
patrolovací hry; stochastické hry; epsilon-optimální strategie
Klíčová slova anglicky
patrolling games; stochastic games; epsilon-optimal strategy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2014 16:04, doc. RNDr. Vojtěch Řehák, Ph.D.
V originále
Patrolling games are partially observable games played by two players, the defender and the attacker. The defender aims for detecting intrusions into vulnerable targets by following randomized routes among them, the attacker strives to maximize the probability of a successful (undetected) intrusion. We show how to translate patrolling games into turn-based perfect information stochastic games with safety objectives so that optimal strategies in the perfect information games can be transferred back to patrolling games. We design, to the best of our knowledge, the best algorithm which can compute an epsilon-optimal strategy for the defender among all (history-dependent) strategies.
Česky
Patrolovací hry jsou hry dvou hráčů, kde jen jeden hráč má kompletní informaci o hře. Hráči jsou obránce a útočník. Obránce se snaží detekovat útok na zranitelný cíl tím, že mezi nimi prochází randomizovanou strategií. Útočník se snaží maximalizovat pravděpodobnost úspěšného (nezjištěných) vniknutí. Ukazujeme, jak převést patrolovací hry na tahové stochastické hry s úplnou informací tak, aby optimální strategie byly vzájemně převoditelné. Dále představujeme algoritmus pro výpočet strategie, která je epsilon-optimální ze všech strategií, které berou v potaz historii.
Návaznosti
GAP202/10/1469, projekt VaV |
|