GREGOR, Miloš a Anna MATUŠKOVÁ. The presidential election in the Czech Republic: a case study of Karel Schwarzenberg's campaign strategy. In Jennifer Lees-Marshment. Political Marketing. Principles and Applications. 2nd Edition. London, New York: Routledge, 2014, s. 191-193. Monografie. ISBN 978-0-415-63208-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The presidential election in the Czech Republic: a case study of Karel Schwarzenberg's campaign strategy
Autoři GREGOR, Miloš (203 Česká republika, domácí) a Anna MATUŠKOVÁ (203 Česká republika, garant).
Vydání 2nd Edition. London, New York, Political Marketing. Principles and Applications, od s. 191-193, 3 s. Monografie, 2014.
Nakladatel Routledge
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Routledge
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00075715
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-0-415-63208-9
Klíčová slova česky Prezidentské volby; Schwarzenberg; volební strategie; volební kampaň
Klíčová slova anglicky Presidential election; Schwarzenberg; strategy; campaign; the Czech republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D., učo 218864. Změněno: 14. 6. 2014 23:05.
Anotace
Campaign strategy is a very complex process consisting of various interdependent processes such as market analysis, research, polling, segmentation, strategic communication, timing, constant analysing process of political environment and of course crucial role-plays candidate itself. Lastly strategy always changes with different type of election and depends on electoral system. This case study offers insight into the 2012-2013 presidential race in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 16. 6. 2024 10:19