b 2014

Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů

KOLEJKA, Jaromír

Základní údaje

Originální název

Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů

Název česky

Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů

Název anglicky

The landscape science for geography students of master training programmes for future reachers

Vydání

1. vydání. Brno, 129 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Učebnice

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6659-5

Klíčová slova česky

krajinná sféra, přírodní a kulturní krajina, vlastnosti, krajinné modely, praktické a výukové aplikace

Klíčová slova anglicky

landscape science, landscape structures, natural and cultural landscape, landscape features, models, applications
Změněno: 1. 4. 2015 16:39, prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.

Anotace

V originále

Nauka o krajině je komplexní geografickou disciplinou propojující znalostí dílčích geografických a dalších disciplín. Vzhledem k syntetizujícímu charakteru odpovídá celkové koncepci geografie, jakožto vědy o prostorové diferenciaci okolního prostředí a časoprostorových vztazích v něm. Tyto skutečnosti se snaží popisovat, vykládat jejich příčiny a důsledky. Publikace podává výklad nejzákladnějších pojmů a problémů. Budoucí učitelé zeměpisu na školách tak mohou změnit dosavadní styl výuky ve smyslu posilování komplexních a syntetizujících znalostí a dovedností žáků. Zvládnutí učební látky v pojetí nauky o krajině umožní pochopit všeobecnou souvislost jevů a procesů v krajině. Součástí publikace jsou tedy také návrhy praktických úkolů jak v managementu krajiny, tak ve vlastní výuce.

Česky

Nauka o krajině je komplexní geografickou disciplinou propojující znalostí dílčích geografických a dalších disciplín. Vzhledem k syntetizujícímu charakteru odpovídá celkové koncepci geografie, jakožto vědy o prostorové diferenciaci okolního prostředí a časoprostorových vztazích v něm. Tyto skutečnosti se snaží popisovat, vykládat jejich příčiny a důsledky. Publikace podává výklad nejzákladnějších pojmů a problémů. Budoucí učitelé zeměpisu na školách tak mohou změnit dosavadní styl výuky ve smyslu posilování komplexních a syntetizujících znalostí a dovedností žáků. Zvládnutí učební látky v pojetí nauky o krajině umožní pochopit všeobecnou souvislost jevů a procesů v krajině. Součástí publikace jsou tedy také návrhy praktických úkolů jak v managementu krajiny, tak ve vlastní výuce.