Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů
KOLEJKA, Jaromír. Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů (The landscape science for geography students of master training programmes for future reachers). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 129 pp. ISBN 978-80-210-6659-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů |
Name in Czech | Nauka o krajině pro studující geografie magisterských učitelských oborů |
Name (in English) | The landscape science for geography students of master training programmes for future reachers |
Authors | KOLEJKA, Jaromír. |
Edition | 1. vydání. Brno, 129 pp. 2014. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Textbook |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-210-6659-5 |
Keywords (in Czech) | krajinná sféra, přírodní a kulturní krajina, vlastnosti, krajinné modely, praktické a výukové aplikace |
Keywords in English | landscape science, landscape structures, natural and cultural landscape, landscape features, models, applications |
Tags | landscape sciences |
Changed by | Changed by: prof. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc., učo 1107. Changed: 1/4/2015 16:39. |
Abstract |
---|
Nauka o krajině je komplexní geografickou disciplinou propojující znalostí dílčích geografických a dalších disciplín. Vzhledem k syntetizujícímu charakteru odpovídá celkové koncepci geografie, jakožto vědy o prostorové diferenciaci okolního prostředí a časoprostorových vztazích v něm. Tyto skutečnosti se snaží popisovat, vykládat jejich příčiny a důsledky. Publikace podává výklad nejzákladnějších pojmů a problémů. Budoucí učitelé zeměpisu na školách tak mohou změnit dosavadní styl výuky ve smyslu posilování komplexních a syntetizujících znalostí a dovedností žáků. Zvládnutí učební látky v pojetí nauky o krajině umožní pochopit všeobecnou souvislost jevů a procesů v krajině. Součástí publikace jsou tedy také návrhy praktických úkolů jak v managementu krajiny, tak ve vlastní výuce. |
Abstract (in Czech) |
---|
Nauka o krajině je komplexní geografickou disciplinou propojující znalostí dílčích geografických a dalších disciplín. Vzhledem k syntetizujícímu charakteru odpovídá celkové koncepci geografie, jakožto vědy o prostorové diferenciaci okolního prostředí a časoprostorových vztazích v něm. Tyto skutečnosti se snaží popisovat, vykládat jejich příčiny a důsledky. Publikace podává výklad nejzákladnějších pojmů a problémů. Budoucí učitelé zeměpisu na školách tak mohou změnit dosavadní styl výuky ve smyslu posilování komplexních a syntetizujících znalostí a dovedností žáků. Zvládnutí učební látky v pojetí nauky o krajině umožní pochopit všeobecnou souvislost jevů a procesů v krajině. Součástí publikace jsou tedy také návrhy praktických úkolů jak v managementu krajiny, tak ve vlastní výuce. |
Abstract (in English) |
---|
The landscape science (LS) is a geographical discipline, which itself connects not only the knowledge of geographic sub-disciplines, but also applies the findings and knowledge of a number of other natural, social and technical sciences. Due to its synthetising charakter, it fits well the concept of geography as a science of spatial differentiation of the surrounding environment and spatio-temporal relations in it. The LS tries to describe these facts, interprets their causes and consequences. This discipline becomes to be useful for decision-making in the territory. With the respect to the complexity of the surrounding real world, this publication is limited to the interpretation of the most basic terms, concepts and problems which the science of landscape meets. Future geography teachers in primary schools are faced with the task of changing the current style of geography education just in terms of strengthening the comprehensive and synthesizing knowledge and skills of pupils. Mastery of the landscape science subject matter helps to understand the general background of the phenomena and processes in the landscape. There they can then make the appropriate decisions that can positively affect both the landscape quality and the quality of human life in it. The publication is therefore also proposing some practical tasks both in the landscape management and in the education in schools. |
PrintDisplayed: 21/5/2024 17:56