D 2014

Interaktivní online komentáře při opravování chyb u videonahraných prezentací a hodnotící sebereflexe studenta

VACEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Interaktivní online komentáře při opravování chyb u videonahraných prezentací a hodnotící sebereflexe studenta

Název česky

Interaktivní online komentáře při opravování chyb u videonahraných prezentací a hodnotící sebereflexe studenta

Název anglicky

Online interactive teacher’s commentary on videotaped presentations and student’s self-reflection

Autoři

VACEK, Jiří

Vydání

Poděbrady, Práce s chybou ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince), od s. 157-159, 3 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Karlova v Praze. Ústav jazykové a odborné přípravy.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-87238-10-3

Klíčová slova česky

videonahrávky prezentací; interaktivní korekce chyb; online komentář učitele; aktivní sebereflexe studenta

Klíčová slova anglicky

videotaped presentation; interactive mistake correction; teacher's online commentary; active self-reflection; online feedback; self-correction
Změněno: 24. 3. 2015 14:01, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Metoda interaktivních komentářů učitele k videonahrávkám prezentací v angličtině a interaktivní sebereflexe studenta byla vytvořena v rámci projektu Centra interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení MU CZ.1.07/2.2.00/28.0041. Interaktivní komentáře učitele k videonahrávkám a odkazy na korekci chyb spolu s interaktivní sebereflexí a následnou peer evaluation mají pomoci studentům DSP zdokonalit jazykové a prezentační dovednosti při prezentacích jejich výzkumu v anglickém jazyce.

Anglicky

The paper looks at a new interactive method of mistake correction and active self-reflection in PhD student's video recorded presentations. PhD students give presentations of their research upon a prescribed structure. Being uploaded to and secured in the Masaryk University Information System, the recorded performance can be watched by the student and supplemented with their online self-reflection as well as self-evaluation and peer-evaluation. Meanwhile, the video recordings are equipped with online teacher’s commentary and the correction of mistakes with a possible interactive jump to a particular video sequence and a link to online dictionaries for self-correction. Immediate feedback and the analysis of typical mistakes during the follow-up seminar by means of various exercises can assist the student in further development of their presentation skills in English.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0041, interní kód MU
Název: Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení (Akronym: C-IME-SO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání