NOVOTNÝ, Petr a Lenka HLOUŠKOVÁ. Když se školy učí. In konference SVES (programu Studijních návštěv pro odborníky ve vzdělávání). 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Když se školy učí
Název anglicky When schools learn
Autoři NOVOTNÝ, Petr a Lenka HLOUŠKOVÁ.
Vydání konference SVES (programu Studijních návštěv pro odborníky ve vzdělávání), 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky organizační učení; zkušenostní učení; škola
Klíčová slova anglicky organisational learning; experiential learning; school
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Změněno: 20. 10. 2016 22:08.
Anotace
Přenos zkušeností z jednoho prostředí do druhého je komplikovanou otázkou mj. proto, že zkušenosti jsou kontextualizované a spojené s konkrétními aktéry zakotvenými v lokálních podmínkách, v důsledku čehož je výsledek přenosu zkušeností i jeho inovativní potenciál pro rozvoj škol nejistý. Přenositelnost zkušeností včetně tzv. příkladů dobré praxe je tedy vhodným cílem studijních návštěv či stáží, ale současně i tématem, který si zasluhuje výzkumnou pozornost. V příspěvku se zaměříme na přenos zkušeností jako na jeden z procesů organizačního učení, konkrétně na mechanismy spojené s přenosem zkušeností „zvenčí“ do života základních škol. Na základě našeho výzkumu organizačního učení na základních školách pak nabídneme úvahy o tom, které faktory mohou přenos zkušeností do vnitřního života škol usnadnit a jakou roli v tomto přenosu může hrát vedení školy.
Návaznosti
GAP407/10/1197, projekt VaVNázev: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Grantová agentura ČR, Procesy organizačního učení a jejich vedení ve škole
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 04:19