2014
Modelling of physical phenomena in teaching process
VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Modelling of physical phenomena in teaching process
Název česky
Modelování fyzikálních jevů ve výuce
Autoři
VÁLEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014), od s. 91-95, 5 s. 2014
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00075831
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-961-9
Klíčová slova česky
Dynamický model; modelování; web; ICT vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Dynamic model; modeling; web; ICT education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 11:14, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
Paper and realized research dealing with the problem of the making and use of computer models in school teaching. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modelling of phenomena or processes is used in engineering and science, however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help to students understanding of phenomena and processes. The paper presents an extended Web dynamic modeling in physics developed by using PHP and JavaScript. It is an easily accessible tool for teaching at all levels of education. This tool was created based on our research among teachers. The research survey was conducted through an e-questionnaire. The aim of the research was to determine the current status of the development and use of computer models in education at primary and secondary schools in the Czech Republic and Slovakia.
Česky
Příspěvěk a realizovaný výzkum se zabývají problémem používání a tvorby počítačových modelů ve školské výuce. Práci s modely a to i s těmi počítačovými lze chápat jako mezipředmětovou vazbu například mezi fyzikou a matematikou, informatikou, technikou, eventuálně dalšími předměty. Modelování jevů nebo dějů je používáno v technice i vědě, nicméně jeho přednosti můžeme využít i ve vzdělávání. Počítačové modely, práce s grafy a jiné vizualizační prostředky usnadňují studentům pochopení zkoumaných jevů a dějů. Příspěvek prezentuje webové rozšíření dynamického modelování ve fyzice vyvinuté pomocí PHP a JavaScriptu. Považujeme to za snadno dostupný nástroj pro výuku na všech úrovních vzdělávání. Tento nástroj byl vytvořen na základě našeho výzkumu mezi učiteli. Výzkum byl proveden prostřednictvím e-dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit aktuální stav vývoje a použití počítačových modelů ve vzdělávání na základních a středních školách v České republice a na Slovensku.