D 2014

Modelling of physical phenomena in teaching process

VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Modelling of physical phenomena in teaching process

Název česky

Modelování fyzikálních jevů ve výuce

Autoři

VÁLEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014), od s. 91-95, 5 s. 2014

Nakladatel

Univerzita obrany

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075831

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-961-9

Klíčová slova česky

Dynamický model; modelování; web; ICT vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Dynamic model; modeling; web; ICT education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 11:14, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Anotace

V originále

Paper and realized research dealing with the problem of the making and use of computer models in school teaching. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modelling of phenomena or processes is used in engineering and science, however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help to students understanding of phenomena and processes. The paper presents an extended Web dynamic modeling in physics developed by using PHP and JavaScript. It is an easily accessible tool for teaching at all levels of education. This tool was created based on our research among teachers. The research survey was conducted through an e-questionnaire. The aim of the research was to determine the current status of the development and use of computer models in education at primary and secondary schools in the Czech Republic and Slovakia.

Česky

Příspěvěk a realizovaný výzkum se zabývají problémem používání a tvorby počítačových modelů ve školské výuce. Práci s modely a to i s těmi počítačovými lze chápat jako mezipředmětovou vazbu například mezi fyzikou a matematikou, informatikou, technikou, eventuálně dalšími předměty. Modelování jevů nebo dějů je používáno v technice i vědě, nicméně jeho přednosti můžeme využít i ve vzdělávání. Počítačové modely, práce s grafy a jiné vizualizační prostředky usnadňují studentům pochopení zkoumaných jevů a dějů. Příspěvek prezentuje webové rozšíření dynamického modelování ve fyzice vyvinuté pomocí PHP a JavaScriptu. Považujeme to za snadno dostupný nástroj pro výuku na všech úrovních vzdělávání. Tento nástroj byl vytvořen na základě našeho výzkumu mezi učiteli. Výzkum byl proveden prostřednictvím e-dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit aktuální stav vývoje a použití počítačových modelů ve vzdělávání na základních a středních školách v České republice a na Slovensku.

Přiložené soubory

MITAV_2014_valek_sladek.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru