d 2014

Možnosti komiksu jako didaktického prostředku: inspirace pro přírodovědnou výuku

VACEK, Václav a Tomáš JANKO

Základní údaje

Originální název

Možnosti komiksu jako didaktického prostředku: inspirace pro přírodovědnou výuku

Název česky

Možnosti komiksu jako didaktického prostředku: inspirace pro přírodovědnou výuku

Název anglicky

The potential of comics as an educational mean: An inspiration for a science instruction

Autoři

VACEK, Václav (203 Česká republika, domácí) a Tomáš JANKO (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Komenský, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075857

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

didaktické prostředky; přírodovědná výuka; komiks

Klíčová slova anglicky

didactic means;science instruction; comics
Změněno: 10. 4. 2015 08:33, Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na problematiku didaktického komiksu a představení jeho edukačního potenciálu v přírodovědné výuce. Smyslem je nabídnout učitelům ve školách inspiraci, jak postupovat při využívání komiksu pro účely vlastní výuky. Nejdříve je čtenář seznamován se stručnou historií komiksu a "milníky" jeho použití ve vzdělávání. V návaznosti jsou vysvětlovány charakteristické vlastnosti komiksu, jež podmiňují jeho fungování jako didaktického prostředku. Nabízen je i jednoduchý návod, jak vlastní didaktický komiks vytvořit prostřednictvím on-line rozhraní. Součástí jsou také didaktické nápady, jak komiksem jako neotřelým didaktický prostředkem pracovat a napomáhat tak inovaci a zatraktivnění vlastní přírodovědné výuky.

Anglicky

The paper elaborates on the issue of didactical comics and introduces its educational potential regarding science education. The aim is to motivate teachers in schools and provide them with inspiration on how to use a comics for their own teaching. Firstly, the reader is acquainted with a brief history of comics and "milestones" of its use for educational purposes. Then, characteristics of comics are explained, which allow its functioning as an educational tool. A simple manual how to create a didactical comics for the purposes of own instruction via free online interface is provided. Included are also suggestions about how to work with comics in science instruction.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci