E 2014

Trasy. Výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace. Výstavní projekt Katedry výtvarné výchovy PdF MU Brno pořádaného ve spolupráci s Moravským muzeem města Brna.

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Petr KAMENICKÝ a Radek HORÁČEK

Základní údaje

Originální název

Trasy. Výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace. Výstavní projekt Katedry výtvarné výchovy PdF MU Brno pořádaného ve spolupráci s Moravským muzeem města Brna.

Název česky

Trasy. Výzkum historických a inovativních aspektů umění a edukace. Výstavní projekt Katedry výtvarné výchovy PdF MU Brno pořádaného ve spolupráci s Moravským muzeem města Brna..

Název anglicky

Routes. Research historic and innovative aspects of the arts and education. The exhibition project of the Department of Fine Arts of Masaryk University Brno organized in collaboration with the Moravian Museum in Brno.

Autoři

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KAMENICKÝ (203 Česká republika, domácí) a Radek HORÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075925

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

trasy; výtvarné umění; výzkum; inovace;výtvarná výchova

Klíčová slova anglicky

routes;visual art; research; inovation; education of art

Anotace

V originále

Výstavní projekt Trasy dokumentuje analogie, souvislosti ale i náhodná spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v tvorbě tří vybraných vysokoškolských pedagogů (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček) a jejich studentů. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální, jejichž základem jsou myšlenky a akce uskutečněné jinými subjekty než jsou učitelé a studenti. Projekt si neklade za cíl didakticky mapovat aktivity na obou stranách, nýbrž směřuje spíše k iniciaci prozkoumávání bohaté škály podobností i rozdílností mezi aktivitami učitelů a jejich žáků. Kolekce vystavených fotografií, dokumentující činnost těch, kteří se potkávají na katedře výtvarné výchovy již více než dvě desetiletí, vybízí k zamyšlení - a to v hned v několika směrech. Náměty objevující se v projektu by se daly formulovat do následujících otázek: jaké jsou zdroje tvorby v několika prolínajících se oblastech výtvarného i mimovýtvarného vyjadřování, kam směřují cesty vedoucí k realizaci této tvorby a jakými způsoby je předávána tvůrčí energie mezi oběma stranami.

Anglicky

Exhibition planned route documents analogy, but also the context of random links between the "past", "present" and "future" in the creation of three selected university teachers (Hana Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horacek) and their students. And the formation is understood to mean in addition to the physical works and conceptual work, based on the thoughts and actions undertaken by entities other than the teachers and students. The project does not aim to map the didactic activities on both sides, but is intended rather to initiate exploring the rich variety of the similarities and differences between the activities of teachers and their pupils. Collection exhibited photographs documenting the activities of those who meet the Department of Fine Arts for more than two decades, calls for reflection - and the in several ways. Themes emerging in the project could be formulated in the following questions: what are the sources of the formation in several converging areas of fine and mimovýtvarného expression where directed path leading to the realization of this work and the ways in which creative energy is transferred between two parties.

Návaznosti

MUNI/A/0928/2013, interní kód MU
Název: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Akronym: Trasy)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty