HELÁN, Robert a Pavel SEDLÁČEK. Academic Writing in the Web 2.0 Age: Pedagogic Applications. In 15th biennial Writing Development in Higher Education (WDHE) Conference, Centre for Academic Writing, Coventry University, United Kingdom. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Academic Writing in the Web 2.0 Age: Pedagogic Applications
Autoři HELÁN, Robert (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 15th biennial Writing Development in Higher Education (WDHE) Conference, Centre for Academic Writing, Coventry University, United Kingdom, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00075969
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky academic writing; Web 2.0; tools; elearning; concordance
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 15:02.
Anotace
Web 2.0 is a label that is commonly applied to technologies allowing their users to actively engage in online collaboration, interaction, and two-way communication (O’Reilly, 2007; Godwin-Jones, 2008). The presentation will describe selected Web 2.0-based tools that the authors used pedagogically in their academic writing projects (publication of a student journal) and courses (for PhD students). Firstly, the Masaryk University Sketch Engine concordancer will be introduced with a focus on the way in which it enabled the students to become more independent of the instructor by displaying typical grammatical and collocational behaviours of selected words from a corpus of genre- and discipline-specific academic texts. Secondly, the use of computer-screen videos in teacher-to-student feedback will be described, which contributed to a more effective media-enhanced review of the students’ written work. Finally, specific e-learning exercises within the university’s Information System will be shown – these were created to help students master some of the lexico-grammatical aspects of academic writing. Overall, the presentation will demonstrate specific instances of the ways the above-mentioned tools were used, evaluating them in terms of their effectiveness and their limits.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 10:20