PALETA, Tomáš and Monika JANDOVÁ. Evropské regulace železniční dopravy – inovace prvního a návrh čtvrtého železničního balíčku (European Regulation of the Railway Transport – the 1st Railway Package Recast and the 4th Railway Package Proposal). In Kvizda, M. Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita MuniPress, 2013, p. 62-75. ISBN 978-80-210-6425-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evropské regulace železniční dopravy – inovace prvního a návrh čtvrtého železničního balíčku
Name in Czech Evropské regulace železniční dopravy – inovace prvního a návrh čtvrtého železničního balíčku
Name (in English) European Regulation of the Railway Transport – the 1st Railway Package Recast and the 4th Railway Package Proposal
Authors PALETA, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Monika JANDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích, p. 62-75, 14 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita MuniPress
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/13:00095757
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-6425-6
UT WoS 000393926000005
Keywords (in Czech) Evropská železnice; znovuvydání 1. železničního balíčku; 4. železniční balíček; regulace
Keywords in English European railways; 1th railway package recast; 4th railway package; regulation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Tomáš Paleta, Ph.D., učo 13690. Changed: 16/10/2017 10:01.
Abstract
Na konci roku 2012 Evropská komise znovu vydala 1. železniční balíček a začátkem roku 2013 byl vydán návrh 4. železničního balíčku. Tyto dva kroky jsou důležitými milníky procesu evropské liberalizace železnic. Cílem tohoto článku článku je identifikovat nejdůležitější body jak znovuvydaného 1. železničního balíčku, tak 4. železničního balíčku. Je také provedena analýza postojů k návrhu 4. železničního balíčku. Analyzujeme přístupy a názory zahrnutých institucí jako jsou železniční dopravci, správci infrastruktury atd. a to zejména k tzv. technickému pilíři.
Abstract (in English)
At the end of the year 2012, the European Commission adopted a recast of the 1st railway package and, at the beginning of 2013, a proposal of the 4th railway package was enacted. These two steps are important milestones in an ongoing process of European railways liberalization. The aim of this paper is to identify the most important points of the recast of the 1st railway package and of the proposal of the 4th railway package. Moreover, there are also analysed attitudes to the proposal of the 4th railway package in the text. We analyse attitudes and opinions of involved institutions such as railway operators, infrastructure managers etc., especially to the so called technical pillar.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 31/5/2024 03:08