J 2014

Role programů pracovního výcviku a vzdělávání pro rozvoj zaměstnatelnosti osob ohrožených nezaměstnaností

HORÁKOVÁ, Markéta

Základní údaje

Originální název

Role programů pracovního výcviku a vzdělávání pro rozvoj zaměstnatelnosti osob ohrožených nezaměstnaností

Název anglicky

Labour Market Training and Educational Programmes: Their Importance and Contribution to the Increase of Employability of the People Threatened by Unemployment

Autoři

HORÁKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Naše společnost, Praha, Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. 2014, 1214-438X

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00073742

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

programy pracovního výcviku a vzdělávání; aktivní politika pracovního trhu; politika celoživotního učení; zaměstnatelnost; flexicurita

Klíčová slova anglicky

educational and training programmes; active labour market policy; lifelong learning policy employability; flexicurity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 7. 2014 12:12, PhDr. Markéta Horáková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem předkládaného příspěvku je objasnit roli programů pracovního výcviku a vzdělávání, které představují jak klíčový nástroj aktivní politiky pracovního trhu zvyšující zaměstnatelnost, tak i nástroj politiky dalšího vzdělávání dospělých, který přispívá k naplňování konceptu celoživotního učení. Na základě rešerše širokého okruhu relevantní literatury a dostupných statistik a výzkumných studií charakterizujeme existující typy a cíle programů pracovního výcviku a vzdělávání využívané veřejnými politikami různých zemí světa. Zároveň se zamýšlíme nad jejich rolí v současných měnících se ekonomických a sociálních podmínkách a vazbou na principy politiky flexicurity.

Anglicky

In this article we explain the role of educational and training programmes that represents both the key labour market policy measure (increasing labour force employability) and the lifelong learning policy tool (contributing to the lifelong learning concept). On base of the exploration of wide pallet of available literature, statistics and research studies we describe key types of educational and training programmes and their goals realised in different world countries. At the same time we reflect the role of these programmes in economic and social conditions of contemporary labour markets and their link to principles of flexicurity policy.

Návaznosti

GAP404/11/0086, projekt VaV
Název: Modernizace české sociální politiky: k zaměstnanosti vstřícnému modelu ?
Investor: Grantová agentura ČR, Modernizace české sociální politiky: k zaměstnanosti vstřícnému modelu ?