2014
Role programů pracovního výcviku a vzdělávání pro rozvoj zaměstnatelnosti osob ohrožených nezaměstnaností
HORÁKOVÁ, MarkétaZákladní údaje
Originální název
Role programů pracovního výcviku a vzdělávání pro rozvoj zaměstnatelnosti osob ohrožených nezaměstnaností
Název anglicky
Labour Market Training and Educational Programmes: Their Importance and Contribution to the Increase of Employability of the People Threatened by Unemployment
Autoři
HORÁKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Naše společnost, Praha, Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. 2014, 1214-438X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/14:00073742
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky
programy pracovního výcviku a vzdělávání; aktivní politika pracovního trhu; politika celoživotního učení; zaměstnatelnost; flexicurita
Klíčová slova anglicky
educational and training programmes; active labour market policy; lifelong learning policy employability; flexicurity
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 7. 2014 12:12, PhDr. Markéta Horáková, Ph.D.
V originále
Cílem předkládaného příspěvku je objasnit roli programů pracovního výcviku a vzdělávání, které představují jak klíčový nástroj aktivní politiky pracovního trhu zvyšující zaměstnatelnost, tak i nástroj politiky dalšího vzdělávání dospělých, který přispívá k naplňování konceptu celoživotního učení. Na základě rešerše širokého okruhu relevantní literatury a dostupných statistik a výzkumných studií charakterizujeme existující typy a cíle programů pracovního výcviku a vzdělávání využívané veřejnými politikami různých zemí světa. Zároveň se zamýšlíme nad jejich rolí v současných měnících se ekonomických a sociálních podmínkách a vazbou na principy politiky flexicurity.
Anglicky
In this article we explain the role of educational and training programmes that represents both the key labour market policy measure (increasing labour force employability) and the lifelong learning policy tool (contributing to the lifelong learning concept). On base of the exploration of wide pallet of available literature, statistics and research studies we describe key types of educational and training programmes and their goals realised in different world countries. At the same time we reflect the role of these programmes in economic and social conditions of contemporary labour markets and their link to principles of flexicurity policy.
Návaznosti
GAP404/11/0086, projekt VaV |
|