D 2014

Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted

TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Lucie MAKYDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted

Název česky

Fyzikální učební úlohy pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami: hendikepovaní a nadaní

Autoři

TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lucie MAKYDOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? od s. 196-202, 7 s. 2014

Nakladatel

University of Udine

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076023

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-88-97311-32-4

Klíčová slova česky

učební úloha; hendikep; nadání; motivace

Klíčová slova anglicky

learning task; disabillity; giftedness; motivation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:49, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.

Česky

Fyzikální učební úloha je jedním z nejefektivnějších nástrojů fyzikálního vzdělávání. Hendikepovaní a nadaní žáci jsou žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Studie prezentuje výzkumné výsledky konkrétních symptomů specifických učebních postižení během procesu řešení fyzikálních učebních úloh. Fyzikální učební úlohy pro nadané žáky jsou prezentovány ve specifické podobě vhodné pro rozvoj nadání. Konstrukční výzkum je použit jako hlavní výzkumné metoda.