2014
Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Lucie MAKYDOVÁZákladní údaje
Originální název
Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted
Název česky
Fyzikální učební úlohy pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami: hendikepovaní a nadaní
Autoři
TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí), Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lucie MAKYDOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Udine, Italy, GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? od s. 196-202, 7 s. 2014
Nakladatel
University of Udine
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00076023
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-88-97311-32-4
Klíčová slova česky
učební úloha; hendikep; nadání; motivace
Klíčová slova anglicky
learning task; disabillity; giftedness; motivation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:49, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
A physics learning task is one of the most effective educational instruments in physics education. Disabled and gifted students are students with special educational needs. The study presents research results of concrete symptoms of Specific Learning Disabilities during the solving of physics learning tasks. Physics learning tasks for gifted students should be presented in a special form useful for a development of this giftedness. Design-based research is the main used research method.
Česky
Fyzikální učební úloha je jedním z nejefektivnějších nástrojů fyzikálního vzdělávání. Hendikepovaní a nadaní žáci jsou žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Studie prezentuje výzkumné výsledky konkrétních symptomů specifických učebních postižení během procesu řešení fyzikálních učebních úloh. Fyzikální učební úlohy pro nadané žáky jsou prezentovány ve specifické podobě vhodné pro rozvoj nadání. Konstrukční výzkum je použit jako hlavní výzkumné metoda.