Detailed Information on Publication Record
2014
Hands-on Experiments in the Development of Gifted Students
TRNA, JosefBasic information
Original name
Hands-on Experiments in the Development of Gifted Students
Name in Czech
Hands-on experimenty pro rozvoj nadaných žáků
Authors
TRNA, Josef
Edition
Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 152-159, 8 pp. 2014
Publisher
The Hands-on Science Network
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-989-98032-5-1
Keywords (in Czech)
Rozvoj; nadaní žáci; hands-on experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English
Development; gifted students;hands-on experiments; motivation; science education
Tags
International impact
Změněno: 21/2/2015 07:55, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
This study describes the three main roles of hands-on experiments in the support of gifted students: identification, motivation, and development of giftedness. Inquiry-based science education is the appropriate educational method for the intrinsic motivation and the development of giftedness. The main used research method is design-based research.
In Czech
Tato studie popisuje tři hlavní role hands-on experimentů při podpoře nadaných žáků: identifikace, motivace a rozvoj nadání. IBSE je vhodnou metodou pro vnitřní motivaci a rozvoj nadání. Hlavní použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.