D 2014

Hands-on Experiments in the Development of Gifted Students

TRNA, Josef

Basic information

Original name

Hands-on Experiments in the Development of Gifted Students

Name in Czech

Hands-on experimenty pro rozvoj nadaných žáků

Authors

TRNA, Josef

Edition

Braga, 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society, p. 152-159, 8 pp. 2014

Publisher

The Hands-on Science Network

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Portugal

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-989-98032-5-1

Keywords (in Czech)

Rozvoj; nadaní žáci; hands-on experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

Development; gifted students;hands-on experiments; motivation; science education

Tags

International impact
Změněno: 21/2/2015 07:55, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

This study describes the three main roles of hands-on experiments in the support of gifted students: identification, motivation, and development of giftedness. Inquiry-based science education is the appropriate educational method for the intrinsic motivation and the development of giftedness. The main used research method is design-based research.

In Czech

Tato studie popisuje tři hlavní role hands-on experimentů při podpoře nadaných žáků: identifikace, motivace a rozvoj nadání. IBSE je vhodnou metodou pro vnitřní motivaci a rozvoj nadání. Hlavní použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.