KUČEROVÁ, Lenka. Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století. Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 10, č. 1, s. 16-19. ISSN 1803-1331.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století
Název česky Psychologie klavírní hry v českých zemích na přelomu 19. a 20. století
Název anglicky Psychology of Piano Playing in Bohemia and Moravia at the Turn of the 19th and the 20th Century
Autoři KUČEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Teoretické reflexe hudební výchovy, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-1331.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00076056
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky hra na klavír;psychologie klavírní hry;výuka;české země;přelom 19. a 20. století
Klíčová slova anglicky piano playing;psychology of piano playing;education;Bohemia and Moravia;turn of the 19th and the 20th century
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. BcA. Bc. Lenka Kučerová, DiS., Ph.D. et Ph.D., MBA, LL.M., učo 180260. Změněno: 31. 7. 2014 19:49.
Anotace
Příspěvek analyzuje průběh klavírní výuky na přelomu 19. a 20. století u nás. Výzkum je zaměřený na metodické postupy pedagogů při výuce a na jejich práci s talentovanými žáky, zabývá se také různými typy hudebního nadání. Poukazuje na nedostatky zvl. anatomicko-fyziologické školy a situaci průběžně srovnává s dnešní praxí. Poznatky jsou získány na základě studia dobových klavírních škol, dochovaných materiálů tehdejších hudebně vzdělávacích institucí a dobového tisku.
Anotace anglicky
This article analyses a process of piano playing at the turn of the 19th and the 20th century in our country. Research is aimed at methodical practices of pedagogues during a class work and their work with talented pupils, it deals with variety kinds of musical ability. It adverts to failing esp. anatomic-psychological trend and the situation compared with a present-day situation. This knowledge are get from a contemporary books of piano teaching, from a preserved materials of institutions of music education and from contemporary press.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 09:13