D 2014

Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní

HAVEL, Jiří

Základní údaje

Originální název

Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní

Název anglicky

Shaping Inclusive Didactics of Elementary Reading and Writing

Autoři

HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ, od s. 25-34, 10 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00076083

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6889-6

Klíčová slova česky

Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; inkluzivní didaktika; didaktika elementárního čtení a psaní; kvalitative research

Klíčová slova anglicky

Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; inclusive didactics; didactics of elementary reading and writing; qualitative research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 8. 2014 17:58, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.

Anglicky

The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of a main educational stream. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively. From the findings we want to know whether, in practice, there is something of an inclusive didactics.