2014
Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní
HAVEL, JiříZákladní údaje
Originální název
Formování inkluzivní didaktiky elementárního čtení a psaní
Název anglicky
Shaping Inclusive Didactics of Elementary Reading and Writing
Autoři
HAVEL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ, od s. 25-34, 10 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00076083
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6889-6
Klíčová slova česky
Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; inkluzivní didaktika; didaktika elementárního čtení a psaní; kvalitative research
Klíčová slova anglicky
Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; inclusive didactics; didactics of elementary reading and writing; qualitative research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 8. 2014 17:58, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika.
Anglicky
The article deals with a topic of education of pupils with special educational needs at primary schools of a main educational stream. For a deeper description of this process should contribute the qualitative research of a current conception of education of elementary reading and writing as one of the main subjects of primary education. The research was realized at chosen schools by a method of focus group. The aim of this research was to interpret the current situation at education of reading and writing as it is understood and experienced by teachers at primary school inductively. From the findings we want to know whether, in practice, there is something of an inclusive didactics.