C 2014

Science Teacher-Leader: Role of Creativity in the Multidimensional Development of a Teacher’s Professional Competence

TRNOVÁ, Eva, Naděžda KOPECKÁ and Josef TRNA

Basic information

Original name

Science Teacher-Leader: Role of Creativity in the Multidimensional Development of a Teacher’s Professional Competence

Name in Czech

Přírodovědný učitel - leader: Role kreativity v multidimenzionálním rozvoji učitelské profesní kompetence

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Naděžda KOPECKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Klagenfurt, Science Teachers’ Continuous Professional Development in Europe. Case Studies from the PROFILES Project, p. 207-219, 13 pp. PROFILES 2, 2014

Publisher

Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria).

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076101

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-9816683-0-8

Keywords (in Czech)

případová studie; CPD; motivace; ownership; přínos studentům; učitel-leader

Keywords in English

case study; CPD; motivation; ownership; students'gains; teacher-leader

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:51, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

This chapter is a retrospective case study giving a descriptive and explanatory analysis associated with one person: a PROFILES teacher-leader. The main objective of the casestudy is to describe and analyse the inclusion of creativity in the multidimensional development of teacher professional competences through IBSE. Used research methods are case study and design-based research.

In Czech

Tato kapitola je retrospektivní případovou studií prezentující popis a zdůvodňující analýzu jedné osoby: PROFILES učitele-leadera. Hlavním cílem případové studie je popsat a analyzovat inkluzi tvořivosti do multidimenzionálního rozvoje učitelských profesních kompetencí prostřednictvím IBSE. Použité výzkumné metody jsou: případová studie a konstrukční výzkum.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation