Detailed Information on Publication Record
2014
Science Teacher-Leader: Role of Creativity in the Multidimensional Development of a Teacher’s Professional Competence
TRNOVÁ, Eva, Naděžda KOPECKÁ and Josef TRNABasic information
Original name
Science Teacher-Leader: Role of Creativity in the Multidimensional Development of a Teacher’s Professional Competence
Name in Czech
Přírodovědný učitel - leader: Role kreativity v multidimenzionálním rozvoji učitelské profesní kompetence
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Naděžda KOPECKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Klagenfurt, Science Teachers’ Continuous Professional Development in Europe. Case Studies from the PROFILES Project, p. 207-219, 13 pp. PROFILES 2, 2014
Publisher
Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria).
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00076101
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-9816683-0-8
Keywords (in Czech)
případová studie; CPD; motivace; ownership; přínos studentům; učitel-leader
Keywords in English
case study; CPD; motivation; ownership; students'gains; teacher-leader
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/2/2017 21:51, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
This chapter is a retrospective case study giving a descriptive and explanatory analysis associated with one person: a PROFILES teacher-leader. The main objective of the casestudy is to describe and analyse the inclusion of creativity in the multidimensional development of teacher professional competences through IBSE. Used research methods are case study and design-based research.
In Czech
Tato kapitola je retrospektivní případovou studií prezentující popis a zdůvodňující analýzu jedné osoby: PROFILES učitele-leadera. Hlavním cílem případové studie je popsat a analyzovat inkluzi tvořivosti do multidimenzionálního rozvoje učitelských profesních kompetencí prostřednictvím IBSE. Použité výzkumné metody jsou: případová studie a konstrukční výzkum.
Links
266589, interní kód MU |
|