ČINČERA, Jan. Význam nezávislých expertních center pro šíření badatelsky orientované výuky v České republice. Scientia in educatione. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2014, roč. 5, č. 1, s. 74-81. ISSN 1804-7106.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Význam nezávislých expertních center pro šíření badatelsky orientované výuky v České republice
Název anglicky The importance of independent expert centres for dissemination of inquiry-based learning approach in the Czech Republic
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Scientia in educatione, Praha, Univerzita Karlova v Praze, 2014, 1804-7106.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00082084
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky Nevládní organizace; badatelsky orientované vyučování; evaluace; environmentální výchova
Klíčová slova anglicky Non-governmental organisations; inquiry-based learning; evaluation; environmental education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 24. 6. 2015 20:31.
Anotace
Článek diskutuje problémy související s rozšířením tzv. badatelsky orientované výuky (BOV) v českém prostředí. V první části článek poskytuje přehled publikovaných odborných textů zabývající se v českém kontextu BOV. Ve druhé jsou shrnuty zkušenosti, které s touto metodikou získala tzv. nezávislá expertní centra, tj. organizace poskytující školám výukové a tréninkové programy. Stručně jsou charakterizovány jednotlivé realizované programy BOV a výsledky jejich evaluace. V poslední části článek uvádí argumenty pro větší spolupráci mezi těmito centry a univerzitami při šíření BOV.
Anotace anglicky
The paper discuses problems connected with dissemination of the inquiry-based learning (IBL) approach in the Czech educational environment. In the first part, it provides an overview of published papers focusing in the Czech context on IBL. In the next part, it summarizes experience with this approach obtained by so called independent expert centres, e.g. organisations providing educational and training programmes to schools. There are briefly described various IBL programmes and the results of their evaluation. In the last part the paper provides reasons for a higher cooperation between these centres and universities in the process of dissemination of the IBL.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:57