LOJDOVÁ, Kateřina. „Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi. In Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
Název anglicky Student teachers reflection on their social role during long term practice in school
Autoři LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW konference Akademického centra osobnostního rozvoje
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00073778
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky kvalitativní výzkum; reflexe; sociální role; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky qualitative research; reflection; social role; student teachers
Změnil Změnila: doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154. Změněno: 26. 10. 2016 16:21.
Anotace
Příspěvek vychází z analýzy deníků z praxe 58 studentů Pedagogické fakulty. Na otázku „Jak studenti na praxi vnímají svoji sociální roli ve škole?“ odpovídáme ve vztahu k cvičným učitelům a k žákům. Studenti se mezi těmito dvěma stranami ocitají v kvazikontrolní roli. Ve vztahu k žákům vstupují do role kontrolních agentů, což je opozitum k roli kontrolovaných, kterou hrají ve vztahu k cvičným učitelům. Reflexe kontrolní role studentů na praxi je zachycena ve třech oblastech: didaktické, sociální a osobnostní.
Anotace anglicky
This paper deals with reflection of student teachers social role during their long term practice in lower secondary education. Based on 58 student teachers diaries, it brings an overview on their reflection of social control agenda to pupils. In the final part we discuss control role of student teachers in didactic, social and personal dimension.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaVNázev: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 11:27