k 2014

„Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi

LOJDOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

„Cítil jsem se jako bachař.“ Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi

Název anglicky

Student teachers reflection on their social role during long term practice in school

Autoři

LOJDOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00073778

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

kvalitativní výzkum; reflexe; sociální role; studenti učitelství

Klíčová slova anglicky

qualitative research; reflection; social role; student teachers
Změněno: 26. 10. 2016 16:21, doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek vychází z analýzy deníků z praxe 58 studentů Pedagogické fakulty. Na otázku „Jak studenti na praxi vnímají svoji sociální roli ve škole?“ odpovídáme ve vztahu k cvičným učitelům a k žákům. Studenti se mezi těmito dvěma stranami ocitají v kvazikontrolní roli. Ve vztahu k žákům vstupují do role kontrolních agentů, což je opozitum k roli kontrolovaných, kterou hrají ve vztahu k cvičným učitelům. Reflexe kontrolní role studentů na praxi je zachycena ve třech oblastech: didaktické, sociální a osobnostní.

Anglicky

This paper deals with reflection of student teachers social role during their long term practice in lower secondary education. Based on 58 student teachers diaries, it brings an overview on their reflection of social control agenda to pupils. In the final part we discuss control role of student teachers in didactic, social and personal dimension.

Návaznosti

GA13-24456S, projekt VaV
Název: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství

Přiložené soubory

konferenceACOR_Citil_jsem_se_jako_bachar.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru